lördag 21 februari 2009

20 februari - Grattis Sofia!

I morse gick jag upp redan klockan nio för jag skulle få en pratstund med mina kära föräldrar där hemma på Skype. Det blev ett lånt samtal eftersom jag inte har fått prata av mig lika mycket den här veckan när jag varit själv. Dessutom prata vi om framtiden och om hur många olika alternativ det finns. Jag börjar känna att jag måste börja fundera nu och faktiskt göra något för vad som kommer efter jag är klar med den här terminen. Det är däremot inte så att inga valmöjligheter finns utan mer tvärtom, det finns nästan för många. Jag ska däremot försöka hålla så många dörrar öppna så länge som möjligt så får vi se sedan vad som händer. Det är tråkigt att man inte bara kan leva här och nu, även om jag är dålig på det, men man måste börjar fundera innan på vad man vill göra. Det går inte bara komma hem till Sverige i juni och tro att man kan ha ett jobb utan att ha sökt några innan. Jag måste också söka in till högskolan nu innan om jag vill börja där i höst. Sedan finns ju också alternativet att faktiskt stanna här ett år till som börjar bli mer och mer som ett seriöst alternativ. Som sagt, det finns mycket att tänka igenom och överväga. Om man bara hade haft fem liv så man inte hade behövt välja utan bara kunnat göra allt!

Sedan gick jag till skolan och fick betalat min skolavgift så nu är jag fattig. Fick även ett papper skrivet för att få ta blodprov hos en läkare i stan. Sådan nyttiga och bra saker äntligen avklarat. Sedan måste jag bara ta mig till läkaren och faktiskt få det gjort också men det kommer. Ett steg i rätt riktning i alla fall. Sedan gick jag hem för att äta lite innan träningen. Sedan kom två trötta tjejer inrusande i lägenhet! Efter en lång bilfärd var dom nu tillbaka från Vegas. Så kul att se dom igen. Sedan fick jag skynda mig och göra mig i ordning för träningen och lagfotograferingen. Träningen var bra, det var på bana idag. Sedan fick jag skynda mig hem för att jag skulle hinna göra mig klar för kvällen. Idag var det nämligen Sofias födelsedag så vi skulle först ut och äta på CPK och sedan ut till IV för att festa. Det var kul att träffa vissa av hennes kompisar jag inte träffat innan. Maten var god och sedan gick vi och åt glass/frozen yoghurt. Innan vi tog bussen ut till IV. Väl där insåg vi att det här var en riktig svensk-fest. Inte så men ibland blir det bara för mycket av svenskarna här. Sedan kom Alina och Chapala-gänget också. Jag och Sofia och Alina ville dra någon annanstans men det hela slutade med att vi inte kom någon annanstans ändå. Däremot kom den där killen som har smsat mig hela veckan dit med sina kompisar sen. De visste en stor fest så jag hängde med dom. Väl där träffa jag en hel del gamla La Brezza folk och andra jag inte träffat på länge. Det var kul men vi stanna inte allt för länge innan vi gick vidare för killarna ville äta. Dom hade kört ut men skulle sova hos en kompis i IV så jag stannade också där och så fick jag skjuts hem på morgonen. Väl hemma redan vid nio gick jag och la mig för att sova igen.



1 kommentar:

Anonym sa...

woho, jag "äger" rubriken! haha. tack för en fin kväll!