tisdag 10 februari 2009

10 februari - Äntligen fick jag tvättat

Idag vaknade jag hyfsat tidigt och hade en lugn morgon. Sedan gick jag på bokföringslektion vilket verkligen var värt att göra idag för flera saker föll på plats. Dessutom missar jag nästa lektion på torsdag vilket jag inte är så glad över eftersom det är sista lektionen innan vår första midterm i det ämnet. Hatar att missa sista lektionen innan ett test men så får det bli. Sedan skyndade jag mig hem för jag och Leigh skulle hinna och åka och tvätta innan min träning. Vi fyllde hela bagaget med all vår smutstvätt, ja vi fyllde i stort sätt hela utrymmet. Ingen av oss hade tvättat på väldigt länge. Däremot tvätta jag inte allt idag men nästan. Det blev fram och tillbaka mellan tvättning och torktumling och lite mat där emellan. Så nu har jag en helt ny garderob i stort sätt med kläder. Fast jag kan ändå tycka att det kan vara kul att inte tvätta på jätte länge så man bara har det där man aldrig använder hängande kvar och då faktiskt få det använt och försöka piffa till det. Fast och andra sidan är det kul att ha något att välja mellan. Det enda minuset med min lägenhet är att tvättstugan är jätte dålig därför är det så bra att jag kan åka med Leigh och tvätta som har bil, annars vet jag inte vad jag hade gjort.

Det blev ont om tid och jag fick springa ner och byta om för träningen men jag hann. Träningen idg var bara lugn, däremot blåste det så mycket så halva rundan gick bra och hälften av intervallerna som var medvind. Motvinden var värre. Det kan tydligen blåsa hemskt mycket här i Santa Barbara på våren fick jag reda på idag och att det inte var någonting det som var idag. Det är fortfarande kallt här även om solen sken idag. Det ska nog vara kallt de längsta jag har sett prognoser för dvs. tio dagar.

Nu har jag pluggat hela kvällen
men jag är så okoncentrerad och har varit den senaste veckan på pluggandet vilket gör att det tar sådan tid. Imorgon har jag mitt första test för terminen i ekonomi så vi får hoppas det går bra.

En tanke slog mig, att när vissa saker faller på plats kommer istället andra saker upp som problem bara för att andra problem är lösta…

Pratade med R lite snabbt idag och han kommer ner till SB om två veckor igen, vet inte hur jag känner för det. Jag gillar att drömma men vet inte om jag gillar verkligheten lika mycket, för ibland gör det mig bara besviken...

Inga kommentarer: