söndag 8 februari 2009

8 februari - Söndagshandling och -sysslor utan någon som helst ork

Idag vaknade vi redan vid tio och var jätte trött. Tjejerna lagade amerikanska pannkakor så det blev det till fruskot men jag ska allt göra riktiga pannkakor till dom så dom får smaka. När Ryan och dom hade åkt igen tillbaka norrut så tog vi tag i dagen och åkte till Trader Joe’s för att handla mat. Vi skulle gå men vi tog bilen istället för ingen av oss var så sugen på att gå. Det var första gången jag var där och jag har helt klart hittat min nya favorit mataffär. Köpte en del saker som jag annars inte orkar släpa på också som mineralvatten (första gången jag köpte hem det sedan jag var i Sverige typ), mjölk, yoghurt och andra tunga grejer. Dessutom blev det choklad, 70 % så gott har jag saknat och lite annat smått och gott. Jag älskar handla mat, det är så kul. Kan gå från hylla till hylla i flera timmar. Ibland önska man att man hade en familj så man kunde handla mat till och en man som hade ett välbetalt jobb så han betalade.

Sedan kom vi hem och jag var så trött hela dagen men fick ändå lite plugg gjort och städat på mitt rum och bäddat rent och andra bra saker. Däremot tog allt väldigt lång tid och vid nio höll jag på att somna sittande/stående så jag gick och lade mig och slocknade på en gång. Veckan som kommer händer en hel del och jag måste verkligen plugga för nu börjar dom första testerna komma.

Inga kommentarer: