torsdag 26 februari 2009

26 februari - Idag var färgen och orken tillbaka

Imorse vaknade jag efter nio välbehövliga timmar sömn med färgen tillbaka i ansiktet. Insåg igår att jag kände mig så blek och när jag vakna imorse var sanningen den att jag faktiskt inte var så blek egentligen det var bara att jag var så otroligt trött och sliten. Skoldagen var som vanligt inget märkvärdigt, en lektion och sedan träning. Träningen var lugn inför imorgon, WSC # 2 i Ventura. Däremot hade jag grym träningsvärk från gårdagens träningspass och cykeltur. Imorgon ska jag springa 800 m och 1500 m och inte 4*400m vilket jag faktiskt blev lite besviken över men, men det hade varit tufft att göra tre lopp på en och samma tävling också.

Idag åkte Emily till Santa Cruz för att träffa sin bästa kompis som går på universitet där uppe. Jag skulle egentligen hängt med och hon tjata och tjata om att hon ville ha med mig. Men jag kunde inte, jag kan inte hoppa över tävlingen imorgon. Det hade däremot varit så kul att få åka och se en annan stad, en annan skola och träffa hennes kompisar. Det är sådant jag vill göra men man kan tyvärr inte vara på fler n ett ställe samtidigt.

Min doktor ringde idag men jag missade det så han prata in på min telefonsvaren. De hade tydligen hittat mina första prover jag tog och fått resultaten idag. Allt var normalt och bra och jag skulle bara fortsätta som jag gör just nu vilket var skönt att höra. Ibland hjälper lite tårar, för han ringde faktiskt så jag slapp åka dit igen.

Idag fick jag kontakt med andra sidan. Jag fick några snabba ord med min underbara Amanda där hemma. Jag saknar henne. Fick en sådan saknad efter att sitta i hennes kök, drick te och äta något sött och onyttigt och prata med henne. Fick också en saknad igår över att komma hem till farmor och farfar och äta middag och gå ut på deras altan och se en klarblå himmel och solen över sommar Halmstad. Jag kan fortfarande tänka mig in i de situationerna jag gillar där hemma i Sverige och nästan känna lukten av det och framförallt känslan i kroppen. Jag längtar verkligen till sommaren i Sverige men med det menar jag inte alls att jag vill åka härifrån. Jag vill verkligen inte att det ska ta slut men har insett att snart har tom första halvan av terminen redan gått. En sådan delad känsla. Däremot är det inga tårar bara en skön känsla att jag har båda sakerna framför mig. Att vara här nu och sedan hemma och jag får sommarväder hela tiden!

Alina kom hit ikväll vilket var riktigt mysigt. Först åkte vi med Leigh och Cia och köpte muffins och annat gått som vi verkligen behövde, efter ännu en skolvecka. Sedan åkte dom vidare på open night men vi hängde inte på för båda i mjukisbyxor och osminkade kände vi inte att vi riktigt skulle passa in. Vi åkte hem istället och drack te och åt sött och gott. Vi har bestämt at vi ska åka någon stans om två helger nu. Vi måste ifrån Santa Barbara för en helg och se nått annat snart. Det är alltid kul att träffa Alina! She makes me happy! Inga drastiska händelser ikväll med andra ord eftersom det är tävling imorgon. Önska mig lycka till! Men det var ändå en helbra kväll. God natt!

You make me happy!

Inga kommentarer: