onsdag 11 februari 2009

11 februari - Första testet för terminen

Idag hade vi en diskussion om etik på Business lektionen. Det slog mig lite att tänka på att folk ser på rätt och fel lite olika här i USA och i Sverige. Vissa saker är mer accepterat här än hemma och andra saker är mindre accepterat här än hemma i Sverige. Det är sådant vi föds in i och uppfostras in i. Det kan däremot bli en kulturchock i vissa situationer.

Idag hade jag mitt första riktiga test för terminen, i Macroeconomic. Det gick bra, kändes helt okej och jag var faktiskt rätt lugn inför det vilket kändes skönt. Sedan gick jag till biblioteket och bytte saker med Sofia, hon fick sin kofta och jag min kamera. Sedan fick jag skrivit ut och kopierat en del papper jag behövde. Nu är skolan stängd fredag till måndag för det är helgdagar så därför var jag tvungen att få det fixat idag eftersom jag inte är på skolan imorgon. Det gör dessutom det svårare att fixa vårt projektarbete i Business men vi får träffas någon annanstans istället. Däremot klagar jag inte för det blir ännu längre helgledigt vilket aldrig är fel.

Träningen idag var bara lugn, inget märkvärdigt. Bara genomgång inför morgondagen när vi åker med en full buss mot College of Canyon i Santa Clarita. En bit ovanför och inåt från Los Angeles. Tar väl en och en halv timma. Jag ska springa 3000 m. Själva tävlingen börjar klockan två men jag springer inte förens klockan 5:15 så det blir en lång dag innan jag väl får springa. Däremot kommer det ju vara många andra att titta på under tiden. Det är det roliga med friidrott för allt är så centrerat.


Imorgon mot Santa Clarita

googlemaps.se


Dom andra tjejerna ska till Sharkizz ikväll men jag stannar hemma eftersom jag ändå tävlar imorgon och om jag ska ut vill jag verkligen kunna gå ut också. Det kommer fler kvällar och i helgen blir det festande så det räcker och blir över. Det är för övrigt Valentines Day på lördag. Ingen av oss har en date men vi tänker positivt och även om det bara är knappt tre dagar kvar så kommer vi alla ha en date på Valentines. Fasten jag kan känna mig lite skeptisk till det. Det är Alinas födelsedag så hon ska firas i alla fall, 20 år! Nu ska jag återgå till mitt varma te för det är kallt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan vad jag hatar Valentine's Day.