tisdag 24 februari 2009

24 februari - It isn't much to complain about today even if it was just a normal day

Jag sov hela natten i natt och salvan hjälper faktiskt. Sådan skön känsla. Däremot väckte Emily mig flera gånger om imorse när hon gick till gymmet, kom tillbaka och gjorde sig i ordningen men det är sådan man får ta när man delar rum någon. Idag på bokföringen hade vi för en gång skulle ett enkelt kapitel att gå igenom men ändå var det någon dum person som inte kunde fatta. Jag förstår inte hur hon ska klara den här kursen om hon inte förstår att en rörlig kostnad varierar totalt men är fast per produkt. Det hela störde inte mig så mycket ändå eftersom jag satt och gjorde nästa läxa istället för att gå igenom det jag redan förstod. Träningen idag var lugn och jag var tillbaka på banan igenom med laget. Det är faktiskt roligare den här terminen än förra. Det beror väl till stor del på att det nu är större lag och man redan kände en hel del ganska bra sedan innan. På fredag är det tävling igen i Ventura. Ska bli riktigt kul. Fick reda på att jag ska springa 800 m, 1500 m och 4*400m stafetten. Hjälp! Ska bli kul, jag ser verkligen fram emot det men det blir tre lopp på en och samma eftermiddag och mer kortare distanser. Däremot ska alla långdistans tjejerna springa de sträckorna vilket är kul för då värmer vi upp tillsammans och tävlar tillsammans vilket alltid är kul. Det tråkiga är att jag missar båda tuffa passen med laget den här veckan, igår och även imorgon. Imorgon ska jag däremot gå dit tidigare så jag hinner därifrån vid tre så jag hinner till läkaren. Det är tråkigt för jag och Amber har riktigt funnit varandra när det gäller de tuffa banpassen. Jag är lite bättre men inte mycket och vi triggar varandra att göra bättre ifrån oss båda två. Det är kul och inte på ett dåligt sätt utan vi peppar varandra helt enkelt. Sedan ska vi ha lagfest på fredag efter tävlingen och vi tjejer ska ha sleep-over hos Paige på lördag.

Idag har jag suttit mycket med min ansökan till skolans stipendier. Det är nyttigt att skriva verkligen även om jag inte får något. Det är bra att lära sig att kunna presentera sig själv och dessutom är det bra engelska övning för min del. Jag är inte klar med ansökan men det är sista dagen på måndag så jag har tid. Med det vill jag också säga att chansen att jag stannar här nästa år blir bara större och större. Vi får se var jag hamnar till hösten, det finns många möjligheter, nästan för många ibland.

Who knows where I'm going...

Idag prata jag med Graydon idag, han sprang i kapp mig på vägen hem efter träningen. Han ville förklara att han inte minns mycket från kvällen när jag festade med dom så han ville väl förklara sig lite. Han ville även påpeka att han hade sagt till en tjej att hon var the love of his life men det var hon inte alls. Jag undrar hur mycket att minns och vad Donald har sagt till honom. Ja det är hans problem btw. Jag vet inte riktigt var jag har den där killen alltså. Dessutom kändes det så konstigt att han kom själv för han går alltid med Donald och skulle åka bil med dom hem men så kom han springa efter mig själv. Vi insåg sedan att det är så många i vårt lag som bor på Oceano ändå, vilket är kul men vi umgås typ aldrig. Det får det bli ändring på.

Idag har varit en bra dag men jag har fått noll plugg gjort. Inte lika bra eftersom jag har en in Class exercise imorgon klockan åtta i Business. Det ska nog lösa sig ändå. Sedan måste jag börja göra research på vår affärsidé men det tar vi en annan dag. Imorgon blir en lång och effektiv dag.

Inga kommentarer: