onsdag 25 februari 2009

25 februari - Jag känner alltid på mig sådant vilket jag gjorde även idag

Idag var jag sjukt trött när jag vakna vilket inte var bra när jag hade en sådan stressig dag. Jag kom i alla fall upp och iväg för lektion. I korridoren mötte jag min bokföringslärare som heja glatt på mig ”Hi, how is everything with my A-student?” (A = MVG) Med ett stort smile kunde jag gå in och ha business lektion. Vi hade in-class-exercise på Business lektionen vilket jag inte gjorde allt för bra ifrån mig på men jag tror inte det räknas så mycket ändå, får vi hoppas på. ”This maybe is appropriated but how old are you two? You seem so young…” säger vår lärare till mig och Alina när vi gick med honom till kontoret för att få övningsfrågor till provet vi har snart. Jag säger som Emily: At least we are going to look young and hot when we are 60.

ekonomin höll jag på att somna och ville bara därifrån för jag var hade hunger och trött och skulle träna tidigare idag för att jag skulle hinna till läkarbesöket. Jag kom hem slängde i mig lite soppa och tog mina saker och cykla ner till skolan igen. Jag mötte Amber i omklädningsrummet och vi bestämde att hon skulle börja träna tidigare också så hon kunde springa med mig. Vi gjorde vår uppvärmning ut mot hamnen och längst där ute ser vi en sälunge. Helt vilsen, övergiven och kunde inte komma ner till havet. En kvinna kom fram och försökte tala om att vi behövde rädda den, vilket vi också insåg, men hon tyckte vi skulle mata den med salladsblad. Hel snurrig var hon och vi bestämde oss istället för att springa tillbaka och gick in på the Harbour Administration och anmälde det och dom lova a hand om saken. Sedan kom vi tillbaka och mötte coach som inte ville att Amber skulle springa med mig för då blev Ivana ensam så jag fick göra min 12*400m för mig själv. Det var sjukt jobbigt men jag klarade det och gjorde det riktigt bra. Jag höll det tempo egentligen Paige skulle hålla på sina, så det kändes bra men jag var riktigt trött i benen efteråt. Sedan skyndade jag mig upp för att göra mig i ordning så jag skulle hinna till läkaren i tid. Jag cyklade de 25 minuterna det tar att komma dit och kom inrusande två minuter i fyra. Jag kände på mig att det här inte skulle gå så lätt och smidigt, sådant känner jag alltid på mig innan och det stämmer alltid. Först fick jag betala för mitt besök bara för att jag inte hade en lapp med från skolan. Jag fick om jag ville gå tillbaka till skolan och sedan komma tillbaka igen dvs. en timmas cykeltur, jag tror inte det. Jag trodde inte jag behövde ha en lapp för det var ju återbesök men tydligen. Så även om det inte var jätte mycket pengar är det bara onödigt och det känns som det varit en del sådana onödiga utgifter nu. (T ex insåg jag att jag tydligen betalar en avgift till Bank of America också för att föra över pengarna och inte bara till SEB) Jag kom sedan in och pratade med en sköterska och sedan kom min läkare. Vi har tappat bort dina blodprov du tog. Då brast det totalt. Jag orkar inte sådant! Dom här läkarbesöken tar så mycket tid och ork och så tappar dom bort dom. Jag har ingen bil och jag har ett väldigt packat schema och lite utrymme för sådant. De kollade ett flertal gånger men kunde inte hitta dom och ringde samtal och allt. Jag blev så irriterad och påpeka att då vill jag ha mina pengar tillbaka och jag vill inte komma tillbaka. Vi kom i alla fall överens om att ta om proverna och jag skulle få tillbaka mina pengar men hur jag ska få provresultaten är en annan sak. Jag vill ju ha dom men problemet är att dom kan inte ge ut dom per telefon vilket jag ville eller med brev. Han svara däremot inte riktigt på hur jag skulle få dom men jag vet dom får kontakta mig om det är dåligt för jag pallar inte åka dit igen. Jag kom därifrån efter 50 minuter idag och jag var så trött. Ville bara hem och gräva ner mig men hade 25 minuters cykeltur framför mig. Jag stanna nästan på Mc Donald för att köpa en BigMac, så illa var det. Jag kom hem, jag åt mat och jag är så dödligt trött just nu. Vill bara sova men det är lite tidigt just nu för då kommer jag vakna mitt i natten. Vi hoppas på en bättre dag imorgon!

Inga kommentarer: