tisdag 17 februari 2009

17 februari - Första Midtermen i bokföring

Min natt var allt annat än normal, inte på det sättet om folk fick andra tankar. Igår var jag så sjukt trött redan klockan sju, det bara värkte i kroppen och jag kunde inte plugga eller göra någonting. Min kropp bara skrek efter min säng. Så jag bestämde mig för att gå och lägga mig istället. Det var ingen idé att kämpa emot. Så jag somnade på en gång vid åtta. Däremot vaknade jag igen vid elva för min kropp är inte van vid att somna så tidigt. Då var jag hungrig eftersom jag inte hann äta någon middag på kvällen utan bara en macka innan jag gick och lade mig. Så jag fick helt enkelt gå upp och äta lite. Sedan var jag inte så trött men till slut somnade jag sedan om igen vid halv ett. Sedan vaknade jag och somnade om flera gånger under natten tills klockan ringde vid nio och jag var tvungen att gå upp. Jag var fortfarande trött men kände mig ändå bättre än igår. Det är helt klart något som inte är bra med mig, frågan är om jag håller på att bli sjuk eller om jag är allergisk eller bara stressad eller något liknande. Mina nässelutslag har inte försvunnit heller vilket oroar mig. De stör mig framförallt när jag ska sova också vilket är jobbigt. Jag hoppas de försvinner snart.

Idag hade jag min första Midterm i bokföringen. Det gick inte så bra som jag hade hoppats på för jag hade missat en del. Kunde inte få rätt svar alls och där missa jag ju flera frågor. Får hoppas de andra frågorna gick bra i alla fall så det väger upp. Tråkigt för jag trodde verkligen jag fattade men tydligen inte. Träningen idag var lugn 45 min vilket gick helt okej. Mycket bättre än det hemska passet jag hade igår i alla fall. Den här veckan kommer bli tuff eftersom vi inte har någon tävling i helgen så jag får se till och ta hand om mig själv så jag verkligen orkar med det.

Nu ikväll har jag inte gjort mycket. Allt går så långsamt för mig nu och jag orkar inget. Ska försöka sova tidigt idag också för jag kan nog behöva det. Det tragiska nu är när man tittar på dollarkursen. Den ligger nästan på 8,90: - nu! Och jag måste betala min skolavgift den här veckan. Det är sjukt vad mycket pengar man förlorade på det. I måndags förra veckan låg den på 8,10: - i stort sätt. Vet inte om man ska skratta eller gråta. Tyvärr kan man ju inte göra något åt det.

Inga kommentarer: