söndag 22 februari 2009

22 februari Inte min turdag

Natten var ingen höjdare direkt. Mina allergiska utslag försvinner aldrig. Pallar inte längre så nu ska jag gå och kolla det på måndag. Jag pratade med mamma och pappa där hemma imorse igen men det hela slutade med att jag bara blev arg och frustrerad på Skype som högg hela samtalet hela tiden. Jag ska uppfinna ett Skype som faktiskt fungerar. Sedan gick jag ut på en löprunda för att bli av med all frustration. Däremot gick jag hem och gjorde mig i ordning och skulle sedan ner och hämta min post på La Brezza dit folk fortfarande skickar brev tydligen. Min nya adress är:

212 Oceano Avenue, Apt # 3
Santa Barbara
93109 – California
USA


Så dit kan ni skicka min post hädanefter. Sedan gick jag hem för att hinna äta något innan jag skulle träffa min grupp för vårt projektarbete. När jag skulle låsa öppen dörren insåg jag att jag hade glömt nycklarna i lägenheten. Min tur idag! Så jag var hungrig och skulle träffa dom andra en timma senare och tjejerna var på jobbet och inte alls i närheten. Så jag fick helt enkelt gå till biblioteket en timma innan och fördriva tiden. Väl på mötet kom vi inte fram till mycket. Jag tycker min idé är den bästa så jag ska göra mycket research på idé till nästa vecka och övertala dom att den är den bästa. Sedan gick jag hem och som tur var slutade Leigh tidigt så jag kom till slut in. Jätte hungrig åt jag lite mat och hängde inte med henne och åkte och handlade för jag behövde ändå inte så mycket och om jag skulle åka skulle jag bara handla massa ändå och det finns inte riktigt i budgeten just nu. Därefter fick jag gjort en hel del nyttigt ändå. Skrivit på en stipendieansökan och annat som kan förändra mina framtida planer. Den som fortsätter läsa får se.

Sedan kom Leigh hem igen med massvis med mat som hon skulle lämna av och plocka upp mig för Emily var hos hennes mormors kusin något, har inte luskat ut släktskapet riktigt, och dom hade lagat middag till oss. Så vi åkte iväg och åt pizza och sedan glass och kakor. Vi såg också Oscars Galan från LA (så otroligt nära ändå). Kate Winslet blev utnämnd till bästa kvinnliga skådespelare och henne har jag ju sätt på filmfestivalen här i Santa Barbara för några veckor sedan. Mätta och glada åkte vi sedan hemåt igen.


Imorgon är en ny dag och början på en ny vecka.

Inga kommentarer: