måndag 16 februari 2009

16 december - Inte världens bästa dag

Ibland är det bara så skönt att vara ensam hemma. Jag är en sådan person som har behov av egen tid och att vara bara med mig själv. Denna veckan är ett sådant tillfälle där jag faktiskt kan vara det. Jag känner det kan faktiskt vara skönt. Gå upp på morgonen och göra precis vad man vill utan att man stör någon annan, vill jag ta en dusch, ha spegel, ha hög musik, ha saker på hela bordet osv. kan jag det. Stormen som det var prat om hände det inte mycket med idag. Visst det regnade, även idag, en hel del på morgonen men det klarnade upp sedan.

Idag har jag spenderat dagen med min bokföringsbok och RIX FM webbradio som sällskap i stort sätt hela dagen. Det gick däremot halvt med pluggandet. Var väldigt okoncentrerad och det gick väldigt långsamt. Däremot blev jag till slut klar med mina anteckningar, inför provet imorgon. Det kan gå hur som helst imorgon känner jag men vi får se. Vill bara inte att det ska gå riktigt dåligt för det påverkar slutbetyget alldeles för mycket.

Idag hade jag ett speedpass på schemat nere på banan. Så när solen faktiskt tittade fram lite mellan alla mörka moln begav jag mig ut. Uppvärmningen kändes bra men sedan när jag väl kom ner på bana funkade ingenting. Jag hade ingen ork och det bara värkte i kroppen. Jag började känna i halsen och huvudet pulserade. Det var hemskt att göra 200ingarna. Jag skulle göra åtta men, olikt mig, gjorde jag bara sex och sprang sedan hem för ingenting funkade jag kände mig bara så svag och som om jag skulle gå och bli sjuk. Jag hade ätit och druckit för lite tror jag dessutom har jag sovit så sjukt dåligt den senaste veckan. Vaknat på natten, drömt mycket och sovit väldigt löst. Dessutom fick jag utslag i fredags natt som jag har insett är nässelutslag som ännu inte har försvunnit. De syns inte men kliar och är ju en reaktion på grund av något, ätit saker jag inte tål blandat med dålig sömn, stress, ätit dåligt och inte lyssnat på vad jag verkligen behöver. Så i veckan ska jag sova ordentligt och verkligen försöka ta hand om mig själv.

Idag slog det mig så tydligt att när man förlorar något, det är först då man inser om man faktiskt vill ha det eller ej. Eller så handlar det bara om att man vill ha allt och inte låta någon annan ta det ifrån en även om man inte ens vill ha det. Men i alla fall skapar det en reaktion. R fick mig att just agera på det sättet idag. Däremot var det ett skämt alltihopa men ändå det visste inte jag innan. Däremot snacka jag med honom senare om det och det är ingen stor grej men ändå. Jag vet inte alls hur jag känner för honom för jag känner honom inte egentligen. Gillar bara uppmärksamhet och vill inte att någon annan ska ta honom ifrån mig även om jag själv kanske inte ens vill ha honom. Är det att vara girig eller bara det att man vill ha många dörrar öppna även om jag bara kan passera genom en sen ändå? Han kommer nog för övrigt ner till SB igen nästa helg. För tredja gången det här året vilket jag trodde var normalt för honom men han var tydligen bara här två gånger på hela hösten, Halloween var en av gångerna, enligt Emily. Så något får honom att vilja komma tillbaka i alla fall...

Inga kommentarer: