måndag 9 februari 2009

9 februari - En riktigt bra träning men sämre plugg

Fasten jag sov tio timmar i natt var det svårt att gå upp imorse. Hade ingen lust alls när klockan ringde vid sju och var så kallt i rummet och man hörde regnet ösa ner utanför fönstret. Jag och Emily kom i alla fall till slut upp och iväg till skolan. Business lektionen var bra. Jag känner faktiskt mig ganska bra i den klassen måste jag säga, vilket aldrig är tråkigt. Sedan gick jag hem och fixade Track-läxan för veckan med loggboken och mina mål för veckan. Ekonomi lektionen idag var het okej, även om jag känner jag behöver plugga mer inför provet på onsdag, känner inte riktigt jag har hundra koll på allt. Alla grafer och olika marknader blir bara en enda smet i huvudet just nu.

Idag var det riktigt kallt. Hade till och med vinterjackan på mig till skolan. Det regna och blåste verkligen jätte kallt. Solen ska däremot skina imorgon så vi får hoppas på några fler grader imorgon och mindre blåst.

Träningen idag var däremot riktigt kul. Jag kände mig så pigg och fräsch i kroppen även om jag fortfarande kunde känna av krampen från i lördags i låret. Vi körde 400 och 600 m intervaller på banan. Det var riktigt kul! Så skönt att känna när kroppen verkligen vill springa och det inte gör ont eller är trött. Det var dessutom enda tuffa passet för veckan i stort sätt eftersom vi tävlar på torsdag, i Valencia (California och inte Italien). Jag fick veta idag också att var annan tävling ska jag springa 3K/5K och var annan 800 och 1500 m. Det trodde jag inte men tydligen kommer det nog bli så. Det är för att vi tävlar ju i lag också och då behöver vi personer i laget till alla grenarna. Så det blir flera tillfällen att springa dom kortare sträckorna också framöver. På torsdag blir det nog däremot 3K. Dessutom får vi se hur säsongen urartar sig men det kan hända någon gång att jag får vara med och springa 4*400 m. Nu har Paige en av platserna tror jag men om jag verkligen satsar så kanske jag kan plats. Det kan däremot bli ganska jobbigt att springa tre lopp på en och samma tävling men om jag får är det klart jag vill. Sedan var det hem och äta och sedan plugga. Är däremot så sjukt trött och vill bara att klockan ska bli mycket så jag har en ursäkt att sova. Däremot har jag så mycket att göra som jag borde göra.

Inga kommentarer: