fredag 6 februari 2009

6 februari - Fredag!

Fredagar känns alltid som en sådan där lite onödig dag och svår att utnyttja, innan klockan två och jag ska träna. Träningen ligger verkligen mitt på dagen mellan två och fyra och man hinner inte hitta på något stort varken innan eller efter. Jag hatar det. Däremot hann jag idag med att prata en stund med familjen där hemma på Skype och MSN, försöker fortfarande hitta en lösning på problemet med att hitta något bättre sätt att kommunicera på. Videosamtal på MSN funkade däremot lite bättre än Skype i alla fall. Jag kände jag behövde lite stödjande ord inför tävlingen imorgon dessutom var det också ett ganska bra tag sen jag pratade med dom där hemma.

Träningen idag var inte jobbig eftersom det var dagen innan tävling. Jag hann däremot springa två varv i mina nya spikskor för att känna på dom innan jag faktiskt ska prestera i dom. Det funkade bra. Känns så lätta bara men det är en skön känsla. Det regnade däremot idag också men som tur var, var det lite uppehåll när vi faktiskt tränade, annars hällregnade det mest hela dagen. Jag vaknade dessutom till ljudet av regn imorse men sedan somnade jag om, det var mysigt att höra det där ludet ändå. Jag har börjat uppskatta regn mer här borta kan jag säga.

Väl hemma igen gjorde vi oss i ordning och skulle sedan åka och hälsa på Emilys mormors syster eller något i den stilen. En gammal söt dam. Hon bjöd oss på massa mat och efterätt och jag kände mig som hemma. Jätte mysigt faktiskt. Jag har ju inte fått träffa min farmor och farfar och mormor på så länge så det var skönt att få låna någon annans en stund. Det var så där lugnt och skönt och vi fick massvis med mat. Precis vad jag behövde en dag som denna. Sedan tog vi bilen tillbaka igen men vi stannade till hos några kompisar till tjejerna. Dom skulle ut till IV och Emily och Leigh hängde med men jag skulle ju upp tidigt imorgon så jag blev avlämnad hemma istället. Imorgon är alltså min första friidrottstävling ever!

Inga kommentarer: