onsdag 4 februari 2009

4 februari - En dålig början men ett bra slut

Jag vaknade mitt i natten och armarna verkligen värkte. Hur konstig känsla som helst. Tänk er känslan när foten sover fast i armarna och att man har haft ett jätte tungt träningspass och är hur svag som helst och inte orkar något, en blandad känsla av det. Att sedan gå upp klockan sju på morgonen därpå när man knappt kunnat sova och kände hur det värkte i hela kroppen var inget kul alls. Ville bara ligga kvar i värmen under täcket. Det gick däremot inte. På Business lektionen blev vi indelade i våra lag till projektarbetet där man ska komma på en affärsidé och göra massa analyser av företaget och marknaden. Gissa vems grupp jag kom i? Alinas och tre andra duktiga amerikaner. Toppen grupp! Kändes verkligen jätte bra.

Sedan gick jag hem och mådde dåligt innan jag gick till ekonomilektionen där jag hade så svårt att koncentrera mig. Det bara värkte i hela kroppen och jag vill bara hem och sova. Efter lektionen tog jag en lunch med Sofia på east campus. Åt för första gången i caféet och det var jätte gott. Kul att träffa Sofia igen också. Idag kom en man och föreläste om hur viktigt det är med solskydd när man är löpare och speciellt för blonda som är mest drabbade. Alla tittar på mig och skrattar för jag är den som försöker vara i solen mest för att bli brun och jag är blondast helt klart. Därför fick jag en keps av honom. Träningen var sedan hemsk rent ut sagt. Vi hade tuffaste passet på länge och jag mådde verkligen inte bra. Vi sprang bort till Elings Park och gjorde fem backintervaller. Jag hatar den parken för det är så sjukt jobbigt! Det är långt dit och sedan är backen enorm och det är sjukt jobbigt. Visst bra träning men idag vill jag bara gråta när benen verkligen inte ville ta mig uppför den där backen. Tillbaka kom jag sedan till slut i alla fall, helt slut. Dessutom fick ja reda på att jag inte alls ska springa 5K på lördag för det var för få anmälda till det loppet så dom tog bort den sträckan. Istället ska jag springa 800 m och 1500 m! Hur springer man dom sträckorna? Det kan verkligen bli intressant, allt från succé till fiasko. Jag har verkligen ingen aning om hur det ska gå, vet inte ens vilken tid man kanske kan springa det på. Jag vill inte att någon kommer och kollar för seriöst det här kan gå hur som helst. Mitt enda mål att är att inte komma sist. För det hade varit jobbigt. Vilken tid jag behöver springa på vet jag. Jag tänkte bara follow the flow och se och lära.

Väl hemma igen var jag sjukt trött. Fick i mig lite mat från lunchen jag inte åt upp innan sedan gick jag direkt och la mig och sov en stund för om jag skulle orka kvällen behövde jag det. Jag var verkligen helt slut och mådde inte så bra men jag hade lovat att hänga med ut idag och kunde inte hoppas över det då. Det var Alicias födelsedag och vi skulle fira henne. Så en timma senare ringde Emily och väckte mig från köket, förvånad att höra att jag var hemma. De var orliga för att de inte trodde jag var hemma, det är så skönt att veta att någon bryr sig. Sedan gjorde vi oss i ordning inför kvällen. Jag kände mig lite bättre och såg faktiskt fram emot kvällen även om jag visste att för mitt eget bästa hade en hemma kväll och sova tidigt varit det bästa.

Vi förfestade nere längre ner mot stan där vi såg Super Bowl i söndags med några kompisar till Alicia och Leigh. Vi var inte där så länge men ett tag innan vi begav oss ner till stan. Det var Sharkizz som gällde för kvällen där hela svensk ligan var. Lite tråkigt men ändå kul, man känner ju så många av dom. Jag höll mig ändå en hel del till mina amerikaner och försöker undvika bara svenskar. Alina och gänget kom sedan dt också vilket alltid är kul. Hon och jag på dansgolvet! Det var däremot jätte kul på Sharkizz. Vi dansa hela natten lång tills jag och Emily sedan tog en taxi hem. Det var riktigt kul ändå kväll. Väl hemma igen satte vi oss och åt och prata, det är ändå en del av det bästa med sådana kvällar. När man väl är hemma igen och bara sitter i köket och tiden går. Somnade gjorde vi sedan i alla fall för det var ju faktiskt onsdag och skola dagen därpå. Så en riktigt dålig början på dagen slutade ändå riktigt bra.


Me and my lovely roommate, Emily!












Sharkizz

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var en gubbe hos oss i höstas som kom och pratade om solskydd och löpare.. Kanske var det samma person? Fast vår bjöd på glass istället för keps ;) Året innan hade alla tydligen fått übercoola solglasögon...