lördag 21 februari 2009

21 februari - Jag vet var jag vill gifta mig!

Idag var jag mest seg på morgonen och gjorde inte mycket. Däremot hade jag inte så mycket jag behövde göra heller så det var ganska lugnt. En skön känsla. Vid tre gick jag i alla fall ut på min löprunda och ännu ett långpass. Jag börjar bli van vid dom där passen nu och springa så där 17 km vilket jag aldrig hade trott på om någon sagt det till mig för ett år sedan. Det var lite mulet idag men ändå ganska varmt så det passade bra för en löprunda. Det var inte alls jobbigt faktiskt som jag trodde efter ett ganska tufft pass igår och en helkväll ute i högklackat, för det kan kännas i benen kan jag tala om. Jag sprang den vanliga långrunda bort till Butterfly Beach. Väl där blev jag vittne till ett bröllop på stranden. Tråkigt bara att det inte var så fint väder men det var ändå väldigt vackert. Jag vet då vart jag vill gifta mig redan, det är bara en liten detalj som inte finns där än men det är väl en petitess. Då kan det bli ett bröllop barfota, mamma. Däremot känns det väldigt, väldigt avlägset.

Väl hemma igen var klockan redan ganska mycket och efter en dusch lagade jag mat. Tacos, vilket var gott. Kvällen annars har inte varit särskilt händelserik. Blev bjuden på fest men pallar inte gå och skulle träffat Alina men dummern har ju inga pengar på mobilen och går inte att få tag i. Däremot känner jag att dom här passen tar på krafterna. Jag är däremot så sjukt godis och choklad och sötsugen så det finns inte. Vill ha men orkar inte ta mig någonstans för att köpa det. Däremot kom tjejerna hem från jobbet nu och jag och Emily har nu våra kakor i ugnen!

Satt och funderade på att det var väldigt länge sen jag hörde något ifrån mina kompisar där hemma i Sverige. Jag har haft så mycket och mått bra här nu ett bra tag så jag har inte hunnit fundera på det. Men idag fick jag en sådan saknad efter dom. Ville bara ringa dom och prata men insåg då att det var mitt i natten och att ett samtal vid den tiden kanske inte är det bästa. Jag har inte sett dom på så sjukt länge nu. Så nu fick jag en sådan där Sverige hemlängtan. Ska kanske ringa upp dom imorgon faktiskt även om det är så sjukt dyrt. Saknar er ska ni veta om ni läser det här!


Miss you!

Inga kommentarer: