fredag 6 februari 2009

5 februari - The rain makes me feel like home

Man var ganska seg imorse innan man kom iväg till skolan men iväg kom man. Bokföringslektionen idag var sjukt seg för vissa ville ifrågasätta vissa saker lite överdrivet mycket måste jag säga. Jag fick däremot annat gjort då vilket inte var fel det heller. Jag fick dessutom påskrivet att jag kan vara borta nästa torsdag när vi har vår första riktiga tävling. Måste däremot göra dubbla läxor till tisdag då men det ska gå. Det dumma är att det är sista lektionen innan den första midtermen vilket aldrig är bra att vara borta ifrån.



Idag var det för övrigt riktigt höst-Göteborgs-väder, regnigt och blåsigt och 12 grader. Det får mig at känna mig som hemma igen och jag kan faktiskt uppskatta det vädret här vilket jag inte gör hemma i Göteborg. Regnet får mig också att tänka bättre och mer. Alltså kanske inte tänka i den meningen att jag blir så smart utan mer framtiden och liknande. Det beror väl lite också på att regnet får mig att tänka på Sverige. Jag och Paige sprang idag 45 minuter på träningen vilket var en riktigt bra runda. Det regnade men det störde inte och vi hade ett intressant samtal om just framtiden och vad man ska göra och vad man vill göra. Ibland är vi bara så lika.

Hemma igen tog jag en varm och lång välförtjänt dusch. Jag måste bara säga färdig soppa i konservburk är räddningen när man inte orkar laga mat. Bara koka några ägg till en macka och sedan värma soppan, vilket faktiskt är gott också. Jag har kommit in i en period när jag kan tycka det är så gott speciellt när det är kallt ute och man inte har lust att laga riktig mat.

På kvällen gick jag och tjejerna ner till caféet, Santa Barbara Rosting Company, för att se Shenny framträda igen. Hon är riktigt duktig. Det var mysigt och helt lagom för kvällen. Sedan gick vi hem och såg Mamma Mia tillsammans innan vi alla typ somnade i soffan. Tyvärr var ljudet en sekund före bilden så det förstörde filen en hel del, tyvärr även om filmen är sjukt bra.

Idag var en sådan där dag när man kände sig trött och tänkte på dom där hemma. Det är mycket tankar nu om jag vill stanna eller inte. Om framtiden, om vart man är på väg. Vad jag ska göra i Sverige, vad jag ska göra här. Vad jag kan få tag i pengar och stipendier. Vem som betyder mest för mig eller om man bara ska leva livet utifrån sig själv. Frågorna är många och svaren få. Ibland känns det som att gå igenom livet utan mål när man inte vet. Ibland söker jag nya saker hela tiden när jag äntligen känner mig lite trygg i den jag är och på den platsen jag befinner mig på. Varför gör man det? Dessutom är jag så rädd för att misslyckas… och bli en i mängden.

Inga kommentarer: