söndag 15 februari 2009

14 februari - Alina's day and not Valentine's day!

Your day!

Idag var det alltså en fantastiska alla hjärtans dag men det försökte vi alla glömma för det var en annan stor dag idag, Alinas 20 års dag! Så idag jag var hennes för hela dagen. Jag började dagen med en kort löprunda och sedan begav jag mig ner till stan där jag skulle möta Alina för shopping. Däremot satt hon i telefon hela dagen så jag fick helt enkelt gå till Chapala och hämta henne. Jag hade med mig hennes present också som hon fick. Jag tyckte jag hade hittat en riktigt bra present till henne och hoppades verkligen hon skulle gilla den. Egentligen skulle hon inte få presenten förens på kvällen men det fanns anledning till att hon skulle öppna den innan vi gick ner på stan insåg jag sedan. Hon visade mig vad hon hade varit nere och shoppat dagen innan. Och vad kunde det vara? Jo exakt samma rosa linne som jag hade köpt till henne i present. Fatta att vi skratta men även om det var tråkigt visar det ju bara på att vi är bra kompisar och jag vet vad hon gillar. Jag lovade därför fixa en ny present till henne så snart som möjligt. Efter mycket om och men var hon till slut klar och vi gick ner på stan. Alina fick klippt sig, jag skulle egentligen också behöva klippa mig men jag vill göra något kul med mitt hår den här gången för det känns så tråkigt. Jag visste däremot inte då vad så jag får spara det till en annan gång. Jag fick också shoppat ett par svarta leggings och ett par svarta ballerinaskor och en mörkgrå tröja i snygg skärning. Var riktigt snygg med leggings och ett skärp till. Så där slapp och skön också. Sedan blev det ett stopp på PinkBerry innan vi begav oss hem igen.

På kvällen gick jag ner till Chapala och Alina igen där lite folk skulle komma för att fira henne. Vi åt lite mat eller mycket. Tjejerna som bor ovanför dom jobbar på en pizzarestaurang så dom hade med sig pizza och hur gott var det inte. Jag har inte ätit pizza på så länge och det var verkligen hur gott som helst. Sedan skulle vi åkt till IV eller något men det blev inte så för vissa kom så sent och ingen kunde riktigt bestämma sig för vart vi skulle. Emily ringde också och ville ha med oss till IV men jag stannade där för jag ville inte lämna mitt födelsedagsbarn. Det blev därför en ganska tidig kväll ändå för jag var hemma redan lite efter tolv men det var ganska skönt för jag var grymt trött.


Inga kommentarer: