söndag 1 februari 2009

1 februari - Super Bowl Söndag!

Just nu sitter jag och äter något väldigt gott och som jag har saknat. Yoghurt som inte är tjock som smör utan yoghurt som faktiskt smakar lite (vanilj), inte innehåller miljoner av kalorier eller är tjock som delikatess yoghurt i Sverige. Till det har jag min goda svenska müsli från IKEA. Jag blir alltid lika glad när jag hittar något jämförbart med det jag saknar från Sverige.

Idag vaknade jag jätte tidigt och kunde inte somna om så jag gick istället upp och tog tag i dagen. Jag fick pratat med mamma på Skype mellan alla avbrott. Jag hatar ^?¤&%# Skype! Samtalskvalitén är dålig och samtalet bryts hela tiden. Någon som använder något annat sätt att kommunicera genom datorn när man faktiskt kan se och prata med personen i frågan utan att det kostar pengar? Jag är tacksam för tips, för det här funkar inte. Det är ingen idé att småprata för det tar alldeles för lång tid utan det får bli det viktigaste och sedan orkar man inte med det mer.

Sedan fick jag iväg ett mail till min tränare med frågor jag hade jag läxan som skulle in med våra mål för säsongen och liknande. Jag ringde också till en sportaffär för att se om dom hade några tävlingsskor men det hade dom tyvärr inte. Nästa helg måste jag ha ett par så det börjar bli bråttom. Nästa söndagssyssla som stod på schemat var en sväng in till stan och handla mat och posta vykort. Som tur var kom bussen precis när jag tänkte gå ner så jag sprang ikapp den och var inne i stan på nolltid. Jag fick köpt lite tvål och grejer på Bath and Body Work också kanonbilligt. Sedan storhandlade jag verkligen, för det går inte handla lite i dom amerikanska affärerna för om en sak kostar 2,5 dollar och två kostar 3 dollar måste man ju köpa två. Det är ännu värre när det handar om köp 4 st. för 3 dollar och en för 1,5 dollar och man vill ha två. Ni ser ju, det är lätt att det blir väldigt mycket när man väl handlar. Och andra sedan, slipper man handla så ofta då, bara man har plats för allt. Sedan hade jag samma tur på hemvägen sprang ikapp bussen med mina tunga påsar och hann precis med den hem. Fasten man hade handlat massa gott som man kunde laga var man självklart så hungrig att man inte orkade utan värmde något snabbt man hade hemma sedan innan. Det är en sak att handla och en annan att laga.

Idag var alltså den stora dagen här i USA, 1 februari. Och? Kan en svensk tänka men det är Super Bowl. Alla ser på det och firar det för sådan är amerikanerna, dom tar alla tillfällen som finns för att fira saker med vänner och familj. Vi gick ner till ett lägenhetskomplex ner mot där jag bodde innan på La Brezza där alla åt massa mat, drack öl och tittade på amerikansk fotboll, eller tittade och tittade vissa gjorde och andra inte. Jag förstår mig däremot inte på tjusningen med sporten men så är det väl, alla kan ju inte gilla allt. Pittsburgh slog i alla fall Arizona.



Imorgon börjar en ny vecka i Santa Barbara, en vecka som kan bli intressant, men den som väntar får se… först ska jag sova och sedan upp tidigt imorgon för Business klockan åtta. Sov gott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Igår satt jag bakis och läste igenom exakt hela din blogg från tiden du åkte till Santa Barbara. Är själv grymt sugen och kommer nog att åka dit för att plugga 2år, blir dock inte förens nästa år! Kommer fortsätta läsa din blogg, ha en trevlig dag.

Sarah sa...

Oj, då måste jag har underhållt dig hela dagen då för det är ju en del. Men det är alltid kul att kunna underhålla och inspirera någon. Tack! Lycka till med planera!