onsdag 18 februari 2009

18 februari - Solen hade hittat tillbaka till Santa Barbara idag

Solen sken imorse när jag vaknade vilket var skönt att se. Det var fortfarande ganska kallt men det gjorde inget. Jag fryser hela tiden ändå så det kvittar. Te är min bästa vän för det håller mig varm. Imorse hade vi Business lektion och vi fick in vårt arbete till slut med alla gruppmedlemmars underskrift. Sedan satt jag och Alina ute i solen ett tag och prata. Folk kom och gick och till slut var även vi tvungna att gå.

På ekonomilektionen idag fick vi tillbaka våra tester vi gjorde förra veckan. 25/26 + en extra credit. Kan inte bli bättre början i kursen, kändes hur skönt som helst. Det är bra för då kan man få sämre på något annat utan att det gör något i stort sätt. Jag ska fortsätta kämpa på i den kursen för den är ändå ganska kul. Förutom att det bli lite tjatigt när vår lärare för hundra elfte gången talar om ”När jag gick på UCLA, där jag faktiskt gick alla mina fyra år, så bla bla bla…” Fast jag gillar henne ändå och jag tror hon gillar mig vilket aldrig är fel. Jag tror jag är en sådan elev lärare bara gillar, jag vet inte men jag vet inte om jag någon gång i mitt liv haft känslan av att en läare inte gillar mig. Det är en ganska bra egenskap faktiskt.

På träningen idag skulle vi köra steeping stone på bana, min mardrömsworkout som jag alltid avskyr och fruktar. Det är jobbigt och svårt för man måste vara duktig på att hålla rätt tempo eftersom vi kör 5 * 800 m utan vila emellan fast i olika tempo. Om en 800 m blir i fel tempo kan hela workouten bli helfel så det är svårt. Jag och Amber skulle springa tillsammans eftersom vi ligger ganska lika. De första tre gick riktigt bra vi satte helt rätt tempo på alla men det var jobbigt. Näst sista drog hon upp tempot och det gick fortare än tänkt och jag kände hur trött jag var och var rädd att jag inte skulle klara den sista snabbaste 800ingen. Däremot är jag förvånad över hur mycket jag faktiskt kunde ge sista varvet, väldigt förvånad för jag var riktigt trött. Men jag gjorde sista riktigt fort och även den fortfarande än jag borde gjort. Det kändes så skönt att veta att man faktiskt kan så mycket mer än man tror. Dessutom hängde inte Amber alls med det sista. Coach var riktigt nöjd med både mig och Amber idag och sa att det var ett av våra bästa pass hittills på säsongen, vilket alltid är kul att höra.

Ikväll har jag försökt jobba undan en del plugg så jag slipper det över helgen, lagat mat och annat nyttigt. Är skönt att få en hel del sådant gjort innan tjejerna kommer tillbaka från Vegas igen. Jag gillar bäst att laga mat när jag kan vara själv i köket. Imorgon är sista skoldagen för veckan om man bortser från träningen på fredag, en kort veckan men det var skönt.

Idag var det en hel del positivt faktiskt vilket var skönt. Däremot försvinner inte mina utslag. Vaknade i natt igen och var uppe en timma bland annat på grund av det. Om de inte försvinner snart måste jag gå och få några piller eller slava eller något för det för jag pallar inte att inte kunna sova. Det syns däremot ingenting bara när jag kliat på det och det är garanterat nässelutslag, tror jag. Hatar det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Vilken trevlig blogg du har. Det är så att jag och min pojkvän planerar att åka till hösten och plugga på Santa Barbara, och eftersom du själv gör det borde du vara något av en expert på området. Hur går det till med ansökning och så? Vi läste att sista ansökningsdagen var i juli någon gång och att terminen startar i augusti. Får man reda på det tidigt om man har blivit antagen eller ej? Det är ju bra att veta lite med tanke på att man måste fixa flygbiljetter och boende och sånt.. Du får gärna maila mig ang detta så vore det jättesnällt! (e-mail: frida_thn@hotmail.com) Ha det bra!