söndag 9 november 2008

9 november - Borta bra men hemma bäst?

Idag åkte Sara och Rebecca hem. Det var tråkigt att dom var här så kort tid men ändå kul att dom kom överhuvudtaget. Jag fick lite hemlängtan när dom skulle åk faktiskt. Även om dom inte är mina närmaste kompisar så är dom en del av Sverige. Man har insett hur bra Sverige faktiskt är när man har varit här och ifrån Sverige i 3 månader. Men det är ju inte förens man är ifrån det som man verkligen uppskattar det. Det är då man inser hur bra det faktiskt är. Borta bra men hemma bäst, sägs det ju vilket stämmer ganska bra.


Sedan är det fars-dag idag så jag ringde hem till min kära far och sa grattis på frasdag. Sedan pratade jag med mamma och pappa på Skype i nån timma eller två. Jag saknar dom även om jag har det bra här. Det var nog närmare två veckor eller mer sen jag pratade med dom nu. Vi pratade om lite allt möjligt och en del om när dom kommer hit. Vi måste börja planera det nu. Så jag har suttit och skrivit en lista på saker jag vill se och göra och en lista på saker dom måste ta med sig från Sverige till mig. Sedan var dom tvungna att sova och jag tvungen att börja plugga.

Resten av dagen har jag pluggat en hel del faktiskt ganska koncentrerat. Om det beror på att jag åt Marabou choklad under tiden eller inte vet jag inte men vad gott det var. Wiker och Hörnell var i Burbank på IKEA i lördags så då köpte dom bland annat choklad. Jag har fått gjort en del ekonomi och en del bokföring. Sedan har jag inte gjort så mycket mer.

Imorgon är det måndag igen och lång skoldag. Sedan är jag ledig på tisdag och då måste jag plugga till mina prov på onsdag och torsdag. Jag längtar redan tills nästa helg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

svar: avis jag blir :D:D:D

Anonym sa...

Ja, det skulle du ha gjort! Din kompis var bara trött va?
Haha, jo lite drucken var man ju allt! Men okey. Vi får la göra om kvällen snart! La Brezza är ju ett skitbra ställe att festa på, bara runt. Vem behöver IV liksom? :P