tisdag 4 november 2008

4 november 2008 - A historical day in the American history

4 november 2008 är ett datum vi alla kommer minnas. Idag blev Barack Obama valde till USA:s president, den första svarta amerikanen att någonsin bli vald till USA:s president. Vi har precis sett hans och McCains tal på CSN. Obama upprepade flera gånger i sitt tal ”Yes we can.”. Han blir inte officiellt president förens i januari och man kan ju undra hur det kommer förändra USA. Det är kul att man får vara med om det här på plats och även kunna se skillnaderna med en ny president. Vinsten var ganska självklar med övervägande siffror för Obama. Jag tror på alla sätt och vis att det bara kan bli bättre nu. Go Obama!


För övrigt har jag fått mina två midterms uppskjutna vilket känns jätte skönt. Så de är inte förens på onsdag och torsdag nästa vecka. Dessutom är vi lediga på tisdag för det är Veterans Day, fråga mig inte vad vi firar men jag kommer behöva den lediga dagen för plugg, så jag är bara glad.

Inga kommentarer: