lördag 29 november 2008

30 november - Solade vid poolen på första advent


Första advent

Idag sov jag ganska länge och orkade inte ta mig upp när jag väl vakna, det var ju så skönt i sängen. Till slut tog jag i alla mig upp. Jag pratade lite med mamma på Skype. Vi har bestämt att fira jul i San Fransisco och nyår i Las Vegas och däremellan hinna med både Santa Barbara, Los Angeles och San Diego. Sedan bestämde jag mig för att hoppa över att åka till State med Sofia det hade inte riktigt varit någon ide när jag väl kom på det och dessutom hade jag en hel del plugg att göra. Därför åkte bikinin på och skolböckerna ner i väskan och jag begav mig till poolen. Det är första advent och jag låg vid poolen i bikini och solade och pluggade. Hur skönt som helst. Förena nytta med nöje. Visst det är ju inte jätte varmt men man fryser ju absolut inte. Dessutom fick jag läst igenom en hel del och bättrade på färgen lite, lite. Sedan gick jag hemåt åt lite lunch och pratade med mina underbara tjejer! Vi tre, säger bara det. Men nu åker dom båda två ifrån Göteborg ser det ut som. Angelica till Branäs och Amanda till Norge. Tur att man inte är hemma för då hade man känts sig ensam och övergiven. Dessutom är Frida i Italien och många är ute och far. Någon timme senare efter mycket tjejsnack var dom tvungna att gå och lägga sig. Jag fortsatte då med mitt plugg inför sista normal skolveckan för den här terminen +(finals veckan). Det är inte mycket tid och jobb kvar och man börjar se mållinjen det gäller bara att inte snubbla på upploppet.




Idag har jag gjort pannkakor! Jag var nere och handlade det sista jag behövde för att få ihop för att kunna göra pannkakor. Nu i veckan köpte jag mitt första mjöl, mjölk, socker och ägg. Så idag blev det pannkakor. Så mycket pannkakor som jag åt i Sverige är det väldigt konstigt att jag faktiskt inte har gjort det här. Det var så kul att jag gjorde på två ägg så jag har tills imorgon också. Nu sitter jag och ser på Brothers and Sisters med en kopp te.

Den här helgen har varit så himla skön här på La Brezza. Ingen har typ varit här för alla amerikaner har åkt hem till sin släkt överallt runt om i Cali för att fira Thanksgiving. Så det har varit så lugnt och skönt. Ingen som spelat musik på högsta volym med världens bas dygnet runt. Inga amerikanska tjejer som skriker eller några av våra amerikanska grannar som stamplat in utan att knacka. Även om de kan vara charmigt också har en helgs ledigt från allt det varit ganska skönt. Nu har man sluppit tänka på när man borde sova och liknande för nu har det varit tyst oavsett. Dom flesta kommer nog tillbaka nu ikväll eller imorgon bitti så då är vi tillbaka i det vanliga igen.

Tre saker som var bra/jag är nöjd med idag: solat vid poolen, pratat med Amanda, Angelica och mamma, och mina goda pannkakor.
A&A <3

Inga kommentarer: