fredag 28 november 2008

29 november - Shopping i La Cumbre

Efter shoppingrundan, vad tyckts?

Idag var jag först ute på en springrunda. Solen sken och det var en jätte fin morgon. Tyvärr har inte det onda i mina vader släppt än. Jätte konstigt dom är hur stela och krampiga som helst. Så därför blev det ingen löprunda i ett särskilt högt tempo men jag gjorde det i alla fall. Nu massa timmar senare känns vaderna faktiskt lite bättre. Speciellt den högra.

Sedan blev det en snabb lunch och sedan satte jag mig på bussen till La Cumbre för lite shopping. Det var tänkt att jag skulle fixa en lampa till vårt sovrum eftersom vår har gått sönder. Men nej hade Sears någon, nejdå. Däremot fick jag shoppat en jacka, eller i alla fall en tunnare jacka som man kan knäppa och som värmer lite mer i alla fall, sedan köpte jag en 3/4 ärmad lila satinjacka – hur cool som helst och lite underkläder. Mer blev det däremot inte. Jag som hade tänkt fått köpa massa saker men jag hittade ingenting av det. När jag väl kom hem efter en lång och skumpig bussresa värmde jag min goda köttfärssås och kokade pasta. Maten blev jätte god och med lite ketchup på var det hur gott som helst. Jag har inte ätit ketchup hemma sen jag var i Sverige faktiskt men idag köpte jag faktiskt en. Nu är jag trött och ar huvudvärk så jag tror jag ska ta och tittade lite på TV och äta lite choklad och värktabelletter för att få det hela att bli lite bättre. Ingen utgång ikväll i alla fall, inte riktigt på utgångshumör. Filmkvällshumör är vad som gäller ikväll.

Nya svarta och lila jackan

Senare: Kvällen innehöll gott te, bulle, choklad i min säng och med min dator och ett avsnitt One Three Hill och tre avsnitt av Broters and Sisters. Var verkligen vad jag kände för. Då saknade jag däremot mamma när jag såg B & S och Amanda när jag drack te. Jag har ett så borskämt problem alltså. Jag har för mycket människor i Sverige som jag verkligen älskar och älskar mig tillbaka, därför kan man längta hem en del. Det hade varit lättare om man inte hade någon så jag får erkänna att det är ett ganska bortskämt problem men ändå det är jobbigt. Även om man har det bra här också. Nu ska jag sova!

Tre saker som var bra/jag är nöjd med idag: min snygga nya lila satinjacka, alla trevliga människor och en mysig TV-seriekväll med jätte god choklad och bulle.

Inga kommentarer: