fredag 7 november 2008

8 november - Mitt första besök från Sverige

Jag, Sara och Rebecca


Idag gick jag upp tidigt eller hyfsat i alla fall för idag skulle Sara och Rebecca komma och hälsa på. Dom skulle vara i Santa Barbara klockan tio och här lite efter det. De skulle vara här över dagen och sedan sova här en natt och sedan åka vidare till LA. Dom har gjort New York, San Fransisco och Los Angeles i tre veckor nu och har en vecka kvar. Det kändes konstigt att en del av det livet man har i Sverige skulle komma hit. Det var absolut jätte kul att se dom. Först var vi här i lägenheten och pratade om deras resa och mitt och deras liv. Sedan gick vi ner till stan för att äta lite lunch. Det som slog mig är hur mycket som egentligen har hänt mig själv sedan jag kom hit. Jag har gjort väldigt mycket och upplevt väldigt mycket. Det var jätte kul att prata med dom och vi hade mycket att prata om. Sedan gick vi en sväng på State Street, gick till piren, stranden och sedan en sväng på skolan. Därefter skulle vi tittat på skolans basebollag och tennislag som spelade match men vi missade det precis. Efter en väldigt lång promenad genom hela stan gick vi hemåt. Vi lagade mat och gjorde oss i ordning. Egentligen skulle vi gått och sett skolan fotbollslag spela match på La Playa Stadium men amerikansk fotboll kan vara ganska långtråkigt och speciellt om man inte kan reglerna. Så vi hoppade helt enkelt över match och stannade här. Planen för kvällen var att vi skulle ha lite folk här och festa på La Brezza så vid halv åtta började det ramla in lite folk. Det var en riktigt lyckad kväll och vi träffa en del nytt folk på området också. Det var en kul kväll och det var kul att visa Sara och Rebecca mitt liv här också.

Lite bilder från kvällen





Inga kommentarer: