måndag 17 november 2008

18 november - Nedräkning till mycket just nu

Idag är det en månad kvar till mamma, pappa och Tobias kommer. Ska verkligen bli kul att träffa dom och ha dom här.

Idag mådde jag bättre än igår men jag känner mig ändå inte på världens bästa humör ändå tyvärr. Jag vet inte riktigt vad som gör det men det är väl så ibland bara. På min PD lektion idag (tredje sista lektionen) hade vi en som pratade om Financial Aid och som sa till alla om ni inte är bäst i eran sport ska ni sluta med det på en gång för det är för dyrt att hålla på med en idrott på college om man inte är bäst och får fulla stipendier för det. Det blev ganska tyst i salen kan jag säga och våra lärare/studievägledare kollade sig oroligt om i rummet för dom vill ju ha idrottare på skolan men Financial Aid kvinnan pratade för motsatsen kändes det som. För vem är bäst eller överdrivet grym på våran nivå? Om man är bäst går man på en Div I skola och inte på ett City College. Sedan pratade vi mera om studieplaner och likande. På måndag ska jag börja välja mina kurser för våren och jag vet verkligen inte vad jag ska välja och hur jag ska välja. Jag är nästan hundra på att jag ska välja friidrotten (även om jag inte är bäst i det) för jag tror det kan vara en orsak till att jag inte mår så bra just nu. För nu tränar vi knappt någonting jämfört med innan, och träningen får mig att må bättre tror jag. Sedan är frågan om jag ska välja kurser som jag kan ha nytta av här i USA eller i Sverige och hur svår nivå jag ska välja kurserna på. Jag kan ju välja introduktion kurser men då kommer jag inte lära mig något men få det lättare och bra betyg. Eller så kan jag välja fortsättingskurser på det jag läser nu som är svårt och få lägga ner mer tid, men också lära mig mer och förhoppningsvis ha någon nytta av. Jag funderar på om jag ska välja fortsättingskurser men om jag känner att det blir för mycket får jag helt enkelt sänka mina krav på mig själv och vara nöjd bara jag klarar ett C i kurserna. Det är svårt. Dessutom måste jag få ihop ett bra schema för det är A och O och som passar med friidrotten.

På min Economic lektion (femte sista lektionen) idag fick vi tillbaka våra prov från förra veckan. Jag fick 19/25 vilket bara är ett C men 20 är ett B och en av frågorna hade jag nästa rätt på måste jag säga för till och med våran lärare hade först rättat det egentligen mitt svar men sedan hade hon insett att det var fel ändå. Frågan handlade om att det stod +.5 vilket är inelastic men jag och alla andra inkl vår läare läste det som +5 vilket är elastic. Ingen av oss såg den lilla pricken som gjorde talet till 0.5. Så segt men, men. Ni fattar säkert ingenting men ändå. Hon sa till en annan att han hade riktigt bra på det som fick 19 också så jag får väl vara nöjd även om jag hade en del slarvfel för jag kunde det faktiskt. Får väl visa på det på vår final istället.

träningen idag spelade vi amerikansk fotball vilket inte var särskilt kul. Jag fattar inte det roliga men den där sporten alltså, det stoppas ju hela tiden. Vi fick även vinterns träningsprogram idag. Jag får inte ens vila på julafton men jag ska försöka få med Tobias på mitt träningsprogram när som är här. Det hade varit kul om vi kunde träna tillsammans. Dessutom har jag hunnit komma upp i tempo och distans igen tills dom kommer för nästa vecka drar vi igång försäsongen för våren. Då är det slut med freesbee och fotbollsspelande.

Jag ska nog åka till LA Thanksgiving helgen vilket jag verkligen ser fram emot. Dessutom blir det nog en mysig Thanksgiving i övrigt med middag med lilla familjen jag har här borta.

Imorgon ska jag plugga Investment på biblioteket och få klart och även börja på min portfolio som ska redovisas på måndag. I övrigt ligger jag ganska bra till i mina andra ämnen just nu vilket känns skönt. Dessutom ska jag ringa doktorn imorgon och få reda på mina provresultat, läskigt men det måste göras. Sedan är det den stora Top Model Finalen imorgon! Nu ska jag gå in på SBCC hemsida och titta om jag hittar några kul kurser att läsa och titta lite på TV på samma gång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner mig faktiskt också ganska nere just nu.. Jag vet inte vad det är, liksom bara "nerighet"..

Föresten så tror jag att jag pluggar ungefär samma sak som du, fast på en mycket lägre nivå. Jag somnade på economics lektionen idag, men hade ändå inte missat något, ehe..

Ha det bra, och hoppas allting blir bättre snart..!

Anonym sa...

Eller hur, spelet stoppas ju heela tiden. Buu.