torsdag 20 november 2008

21 november - Har dollarn inget stopp?



Nu är dollarn uppe på 8,44 kr. Det är sjukt. När jag kom hit låg den på 6 kr, det är en jätte ökning verkligen. Man tror hela tiden att nu kan den inte öka mera men den bara fortsätter. Frågan är bara finns det inget stopp eller?

Idag har jag varit på biblioteket och pluggat med Emil en stund. Vi blev inte helt klara men kom en bi i alla fall. Sedan har jag inte gjort överdrivet mycket idag. Var ute och sprang däremot och det är då man inser att man gillar det här stället. Det finns inte många ställen som slår det här när man springer strandvägen bort och när solen börjar gå ner bakom bergen. Det är så vackert. Springrundan gick faktiskt bra och nu är jag på gång igen efter två veckor med slappande på träningarna.

Ikväll händer inte mycket vilket är ganska skönt. Jag orkar inte med något särskilt idag. Igår kväll såg jag på Gossip GirlCW. Det är så synd att jag missar det varje måndag för jag gillar den serien alltså. Det var för övrigt första gången på riktigt länge jag faktiskt bara tittade på en serie utan att göra annat än faktiskt titta på den. Jag varken pluggade, åt, satt vid datorn eller något annat samtidigt. Det var faktiskt skönt, då kan man drömma sig bort i en annan värld ett tag.

Jag kollade mina kurser idag. Vissa är redan fulla. Så jag måste verkligen upp på måndag morgon klockan åtta och välja då om jag ska få mina kurser. Det beror mycket på att dom har tagit bort många kurser till den här terminen och om det inte är minst 20 elever som tar en kurs kommer den inte bli av. Det beror på att hela Kaliforniens stat har jätte dålig ekonomi och ger SBCC mycket mindre bidrag inför nästa termin. Så i till våren får man verkligen kämpa för att få det kurserna man vill ha. Jag vet däremot inte riktigt än hur jag ska välja men nästan i alla fall. Stackars dom som kommer hit i januari och ska välja, då borde det finnas ännu mindre kurser att välja på än när vi kom hit i höstas.

Det snöar tydligen i Sverige nu. Det känns så konstigt när det har varit 24 grader här idag. Känns så avlägset. Jag pratade med Tobias och Amanda imorse. Saknar alla därhemma just nu ganska mycket. Det finns inga som dom här vilket är jobbigt. Dessutom är jag i en period med mycket tankar och mycket att göra och då blir det alltid jobbigare.

Inga kommentarer: