fredag 14 november 2008

15 november - I längden kan det bli enformigt även här

Idag började dagen med att jag att jag faktiskt låg vid poolen och solade. Tänk det är 15 november och man kan ligga ute och sola. Det var 28 grader idag och det kändes som det var mitt i sommaren. Jag låg inte där jätte länge men det var helt klart skönt (nästan för varmt om man får säga så). Så mycket bränna fick man inte men man är ju inte så blek ändå i alla fall inte om man jämför med hur man brukar vara i Sverige den här tiden.

På kvällen skulle vi ha tacokväll här med; AC, CH, Annie, Ellen, Ola och Vicky. Det var mysigt och gott. Sedan skulle vissa på bio och andra iväg och festa. Jag var egentligen inte på något jätte fest humör så min plan var att stanna hemma men Ellen vill hemskt gärna ha med mig så jag hängde på. Vid halv tio tiden drog vi bort till huset, där en del av norskarna bor. Det var kul men inte överkul måste jag säga. Jag var inte riktigt på G så det gjorde väl en del också. Sedan vid tolv gick vi vidare ner mot La Brezza där festen fortsatte. Känner att det var ganska onödigt att jag var med då för så kul var det inte. Jag börjar ena tröttna lite på festandet här. Det är varje helg och så mycket variation i det hela är det inte. Dessutom är festandet här ganska tråkigt ibland när allt går ut på att dricka. Hur kul är det i längden? Jag saknar att kunna gå ut i Sverige för då går inte allt ut på att dricka på samma sätt. Ja så nästa helg ska jag verkligen överväga om man verkligen ska festa. Jag vill hitta på något annat. Åka någonstans, hitta på nått kul, som inte innefattar festa. Det är ju så med allt när man gör det för mycket blir det inte kul i längden. Dessutom festar jag ju ”bara” en till två gånger i veckan. Jag förstår inte dom som gör det typ alltid. Hur kul kan det vara på en skala?

För övrigt om ni har hört om bränderna här i Kalifornien är de inte hos mig nu. Branden i Santa Barbara är släkt men det är enorma bränder nere i LA området just nu som är betydligt större än den som var här, som ändå var jätte stor. Så just nu brinner det typ lite överallt och många har fått evakueras och stora områden med tätbebyggda hus har brunnit ner. Lite tragiskt att en hel husvagnspark brann ner för de som bodde där drabbas ju väldigt hårt av sådant jämfört med de rika uppe i Montecito. Jag mår i alla fall bra nu och tragiskt nog så bryr man sig inte alls lika mycket när det inte brinner just här även om det faktiskt är tragiskt var det än händer. Ni kan följa nyheterna härifrån på Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/nyheter/article3782333.ab

Inga kommentarer: