måndag 10 november 2008

10 november - Flöt inte riktigt på idag

Idag var det så segt att gå upp jag ville verkligen inte. Ville bara stanna i sängen och inte göra någonting. Istället var jag tvungen att gå upp och göra mig i ordning och gå till bokföringen, sista lektionen innan midtermen på onsdag. Lektionen var helt okej.

När jag kom in till omklädningsrummet var alla mina grejer borta. Jag visste att vi skulle lämna våra skåp efter att vi tävlat klart men dom hade helt enkelt gjort det med en gång så jag fick gå ut och hämta mina grejer ute hos dom i receptionen. Blev lite sur att vi inte kunde få ta ut våra grejer själva. Vi blir verkligen sidosatta. Nu ska basketlaget ha våra skåp och vi får ingenting. Så nu måste vi släpa grejerna fram och tillbaka vilket kommer bli sjukt jobbigt. På träningen idag sprang vi bara en kort rund och sedan spela vi fotboll på stranden. Det var kul. Jag har hört att om man ska vara med i friidrottslaget till våren måste man ta försäsongskursen som börjar 12 januari. Det enda skälet man får ha för att inte vara med är om man redan nu innan har bokat en flygbiljett innan han skicka ut mailet och då måste man visa kvitto på det. Jag vill inte vara bunden till Santa Barbara och ta den kursen två veckor innan skolan börjar. Jag ska se hur det verkar men jag hade planer på att göra något då men vad vet jag inte än men då får jag inte det för tränaren om jag ska vara med. Känns bara för överseriöst. Jag är seriös med det jag gör men det var till och med för seriöst för mig med.

Sedan gick jag hem och värmde lite mat. Innan idag tänkte jag hoppa över kvällslektionen idag för jag hade verkligen noll lust. Men vi ska börja med vår portfolio den här veckan så jag kände jag behövde vara där. Tror ni vi gjorde det? Nej! Jag satt och lyssna inte ett dugg det var verkligen tråkigt och meningslöst idag.


Idag har varit en sådan där dag när jag har funderat mycket, och utan att komma fram till något vettigt eller smart. Fler frågor och funderingar har bara kommit upp och färre lösningar än när dagen började...

1 kommentar:

Anonym sa...

Gumman, jag har sådana dagar varje dag, so you are not alone, tur att vi är två :). Saknar dej mega! Du klarar allt, tänk inte för mycket, kör ditt eget rach! // Fisken