lördag 22 november 2008

23 november - Kallt och fotboll

Idag var det fotbollsturnering på skolan så jag var där och tittade när killarna spelade bland annat mina roommates. Det var så sjukt kallt alltså. Jag höll på att frysa ihjäl för jag hade inte riktigt räknat med att det var så kallt som det faktiskt var. Dom mötte inget särskilt bra lag men det blev bara lika ändå.

Sedan gick vi hemåt och jag skulle plugga en del. Jag hade min redovisning för portfolion på måndag och behövde få min del gjort. Så det gjorde jag en stund.

Det känns väldigt konstigt att läsa på aftonbladet om snökaoset i Sverige. Det känns så avlägset. Även om jag inte är någon vinter eller snömänniska så kan jag ändå sakna hösten och vintern nu. Här har det däremot också hänt nått med värdet. Det var riktigt kallt idag, okej jag jämför inte med Sverige bara med hur det har varit här innan och dessutom har jag ingen jacka vilket jag borde skaffa. Nu i veckan ska det dessutom regna och åska och vara runt 16 grader vilket är kallt jämfört med för någon helg sen när man låg vid poolen och solade i nästan 30 graders värme.

Inga kommentarer: