onsdag 26 november 2008

27 november - Thanksgiving


AC hade verkligen lyckats med kalkonen

Så var det dags för middag

Girlsen

Idag var det alltså Thanksgiving, alla hade lämnat Santa Barbara och parkerningen var tom för en gång skull. Alla amerikaner har åkt hem till sina familjer för Thanksgiving jämförs med julafton här. Dagen började med en springtur efter stranden i solen för idag var det fint väder igen. Sedan bestod dagen av två maskiner tvätt så jag har några vita och färgglada kläder tvättade i garderoben. Sedan har jag tillbringat mer tid att laga mat idag än jag gjort sammanlagt på två veckor om inte mer. Vi hade delat upp sysslorna och vår lägenhet stod för potatismos, sötpotatis, gröna bönor och kransbärssås. Jag kan lova skala all den potatisen var inte kul men det hela blev faktiskt riktigt bra. Väl uppe hos AC och CH möttes vi av en stor kalkon som dom hade haft i ugnen i fem timmar (jämför det hela med julskinkan). Sedan hade vi massa annat som man ska äta på Thanksgiving. Det var en hel del udda saker som skulle kunna bli katastrofalt äckligt men allt var faktiskt jätte gott och lyckat. Sedan hade vi lite lekar, ordnade av våra lekledare. Det var en bra kväll med min lilla svenska familj, skulle jag vilja säga. Sedan vid tio skulle vi dra vidare till Evergreen-huset till några andra svenskar som hade lyckats få sin kalkon att börja brinna innan under kvällen men ni kan vara lugna den släktes fort tydligen. Väl där var det inte mycket folk först men det hela började bli riktigt bra vid elva men då, vem kommer inte då? Jo, polisen kommer med sina ficklampor och förstör allt. Det var inte ens någon musik och allt var väldigt lugnt men nej nu kom dom och förstörde allt. Så vi var tvungna att sätta oss i en taxi och åka hem igen. Ganska misslyckat när det blev så kort även om det var bra så länge det varade. Däremot hann jag kolla upp lite hostels i LA inför lördag så det var ju bra. Nu ska jag däremot krypa ner i min säng och sova så jag hinner med allt imorgon innan jag och Sofia drar med bussen mot Hollywood på lördag, tidigt, tidigt på morgonen. Sov gott och tack för en bra Thanksgiving.

Inga kommentarer: