måndag 24 november 2008

25 november - It’s raining and the Americans are hiding inside when I’m running in the rain


Idag hade jag min sista PD 140 lektion. Vi hade en final men vi fick samarbeta och det var mer för saken skulle. Dessutom gjorde vi klart alla papper och grejer i våra foldrar. Så nu har jag avklarat den kursen, även om kursen inte var något jobbig alls det gällde bara vara där. Det är dessutom bara en Pass/No-Pass klass.

Sedan hade jag ekonomi, sista lektionen innan provet på tisdag och nästa sista lektionen + provet innan vår final på tisdagen därpå om två veckor. Snart har jag gått i mål för den här terminen faktiskt. Jag hoppas bara det går bra på det sista jag har i den kursen nu. Jag ska skriva en essay också tills på tisdag så i stort sätt hänger 50 % av mitt betyg om inte mer på dom här tre sista grejerna jag har i kursen.

Ingen träning idag för det är Thanksgiving vecka och många är borta så vi springer själva denna vecka. Jag var ute i 35 min idag i regnet! Det här är typ första gången som det faktiskt har regnat på riktigt innan har det bara regnat på natten eller mer en skur men idag har det regnat sen klockan två. Amerikanerna här beter sig om det var något fruktansvärt men jag måste säga det var faktiskt skönt att springa i regnet. Får mig att känna mig som i regniga Göteborg nästan. Sedan har jag pluggat en del så jag får gjort så mycket som möjligt innan helgen och så jag hinner åka till LA! Jag och Sofia åker dit på lördag morgon till söndag! Jag ser verkligen fram emot det. Egentligen spelar det inte så stor roll vad vi gör där bara att vi åker bort en natt till LA känns kul. Vi måste däremot bara fixa boende och var vi ska och så men det löser sig.

Imorgon är sista dagen innan det är helg. Skönt med lång helg. Jag ska försöka ta cykeln till doktorn imorgon faktiskt så jag får reda på mina prover, det kan ju vara på tiden. Sedan ska hyran betalas imorgon så det måste fixas.

Snart är denna terminen slut. Det känns skönt men också konstigt. Det har gått fort men ändå känns det som det har hänt så mycket och jag har gjort en hel del. Jag ser fram emot lov i alla fall kan jag säga! Jag kan behöva det.

Inga kommentarer: