onsdag 19 november 2008

20 november - Så var denna skolveckan också över

The Tea Fire”- banden som var här, var tydligen på ett eller annat sätt anlagd och orsakad av en grupp college elever från olika college i området. Trakiskt när man hör det. De var säkert inte meningen att bli så stort som det faktiskt blev och tänk vilken ångest och skuldkänsla man får leva med hela livet efter en sådan sak. Jag vet inte ärligt talat om man hade klarat av att leva ett sånt liv. Veta att man brände ner mer än 200 hus och ett jätte stort vackert naturområde.

Idag tog jag mod till mig och ringde min läkare för att få mina provresultat. Jag hade lite dålig täckning och hon som svara var så otroligt otrevlig och talade om att hon faktiskt inte hörde mig sårskilt bra. Så jag upprepade allt och sedan säger hon jätte otrevligt igen ”Vi lämnar faktiskt inte provresultat per telefon utan man måste komma hit personligen för att få resultaten”. Sedan la hon i stor sätt bara på. Så jag måste cykla dit för att få reda på dom. Jag orkar inte det tar 30 min en väg för att bara få et provsvar. Varför kan man inte få det på telefon som i Sverige? Eller ett brev annars? Ja så nu hade jag helt plötsligt en till sak att göra.

Jag hade sådan huvudvärk idag och var så trött. Jag var så nära att hoppa över min träning idag och bara gå hem och sova. Men som jag är gick jag ändå dit. Det var nog ändå ganska bra för jag lite av huvudvärken släppte och det var ändå ganska kul. Vi spela freesbee på stranden även idag. Mitt lag förlora med jätte mycket men det var kul ändå och riktigt jobbigt idag så man fick sig lite träning. Nu har jag inte tränat riktigt på två veckor och inte ätit vad jag kanske borde men jag har gått ner i vikt igen. Jag trodde jag hade gått upp i vikt men så hade jag gått ner. Frågan är om man kan gå ner muskelmassa så snabbt, det är sjukt i sådana fall. Men nästa vecka börjar vi springa igen.

Väl hemma har jag pluggat lite. Jag försöker plugga så mycket som möjligt nu så jag får så mycket gjort som möjligt nu innan det blir panik. Sedan var jag och handlade en del mat på Santa Cruz eftersom jag i stort sätt inte hade något hemma alls.

Nu är det helg! Eller nästan jag ska spendera dagen imorgon på biblioteket och plugga men lektionerna är över i alla fall. Nu är det bara Nästa vecka mån-ons (lång helg pga. Thanksgiving) och vecka därpå mån-torsdag och sedan finals veckan med en finals måndag, tisdag och onsdag och sedan är det WINTER BREAK from 10:onde december efter klockan tolv skulle jag tro. Det är inte långt alls. Man börjar känna det. Helgen blir nog ganska lugn för jag känner mig helt slut och har ont lite hr och var och känner mig inte på något ”göra-något-storslaget-humör” så att säga. Bio på lördag med Sofia däremot men det känns på min nivå den här helgen. Nu ska jag nog göra något kanske titta något avsnitt av Gossip Girl på datorn, det var länge sen jag såg det faktiskt.

Inga kommentarer: