torsdag 27 november 2008

28 november - Ändrade helgplaner

Tanken var att jag idag skulle vara jätte effektiv och göra massa saker för imorgon skulle jag åka till LA med Sofia. Jag var uppe hyfsat i alla fall och pratade med mamma på Skype i två timmar men det var det värt. Därefter pratade jag med Sofia som hade blivit sjuk, stackare men det betydde att vi inte kan åka till LA imorgon eller åka ner på State och fixa allt inför LA. Jätte tråkigt att det inte blev något men sådant kan man ju inte rå för, bara så typiskt. Däremot kan jag ändå känna att visst det var tråkigt men jag hade en hel del saker hängande över mig som jag visste jag var tvungen att få gjort. Allt det kan jag nu få chansen att faktiskt få gjort och lite annat nyttigt till som borde göras.

Så idag har jag nästan skrivit klart min essay, scannat in och skickat iväg mina provresultat till min läkare, städat, lagat mat för minst en vecka (kyckling, köttfärssås och tacoköttfärs), fyllt i en stipendieansökan m.m. Matlagningen är jag ändå mest nöjd med att jag faktiskt fick gjort i och med att jag knappt lagat någon vettig mat på två veckor nu. Nu har jag så jag överlever. Så, så kan det bli, för det blir ju aldrig som man tänkt sig.

Jag pratade med mamma idag om att jag har så svårt att vara nöjd och glad över det jag har och var jag är här och nu. Jag lever alltid i planerna för något framåt i tiden. Jag har så svårt att bara njuta av här och nu. Därför kom vi på att jag ska skriva upp tre saker varje kväll som varit bra under dagen. Som inte behöver vara en resa till LA, Bahamas, att jag vunnit på lotto utan kan bara vara något litet. Mina tre saker idag är: bra matlagning, att få prata med mamma och pappa och att jag fick gjort så mycket bra saker idag att jag fick strukit massor av saker på min ”att göra lista”.

Imorgon ska bli ännu en nyttig fixar dag nu när jag fick tid över. Jag tänkte först ut och springa och sedan ta mig bort till La Cumbre och handla en lampa till vårt rum och en jacka och skor och massa sådant jag behöver just nu. Hoppas jag hittar något också men något lär jag ju hitta. Vad kvällen kommer innehålla får vi se då.

1 kommentar:

Anonym sa...

Dina tankar känns så ofta tagna direkt från mitt huvud. Det är nästan läskigt...

Kram, och happy Thanksgiving i efterskott!