onsdag 5 november 2008

5 november - Jag fryser

Det har faktiskt blivit mycket kallare det senaste. I helgen regnade det och nu i veckan har det varit riktigt kallt när man gått ut lite senare. Speciellt när jag skulle gå hem efter min kvällslektion i måndags och när jag var nere och handlade igår kväll. Det har blivit mörkare tidigare också. Idag har jag min ensam-hemma-kväll, eftersom dom andra har lektion, så jag har lagat mat och druckit mängder av varmt te för det är så kallt. Jag har dubbla strumpor på mig, tro det eller ej. Jag vet inte om det beror på att man inte är van vid kylan (minsta temperaturen är ungefär 12 grader just nu på kvällarna/nätterna). Så mamma ta med mina tofflor från Sverige, för dom kan jag behöva. Dessutom saknar jag alla mina jeans och en del varmare kläder. Jag ska ner på stan och fixa en jacka snart. Även om det är varmt på dagen, ca 20 grader, så blir kvällarna kalla och det blåser kallt från havet. Så höstvädret har kommit även till Santa Barbara. Jag tycker ändå inte att det är så dåligt för det är fortfarande bra väder bara lite kallare och då känner man sig lite mer hemma.

Det är en sådan skön känsla när man kommer till en lektion och inte har fattat någonting av ett kapitel och sedan går därifrån och har äntligen förstått det. Så var det på bokföringen idag. Dessutom är det så mycket roligare när man förstår det. Jag går just nu för övrigt i mina funderingar omkring framtiden och vad jag vill göra. Vad jag ska läsa och hur länge och på vilken nivå. Det är svårt men jag ska gå och träffa någon studievägledare hade jag tänkt och få lite råd.

Träningen idag var jobbig. Mina vad och lårmuskler bara krampade hela tiden och det har dom gjort hela veckan. Så jag sa det till coach när han fråga hur jag kände mig och då började han prata om vatten och fråga om jag druckit tillräckligt med vatten. Då slog det mig att jag faktiskt har druckit mindre vatten vanligt. I övrigt har jag druckit så mycket mer vatten på grund av att jag tränar så mycket och jag har inte haft kramp en enda gång vilket jag alltid hade innan. Så nu ska jag dricka mycket vatten även o det inte är lika varmt nu.

Just nu sitter jag och tittar på Top Model. Undra om jag har missat en enda säsong av det där programmet alltså. Jag kan inte annat än titta på det. Dessutom är det lite kul för det är en tjej, Samantha, på skolan i volleybollaget som är med i den här säsongen. Det är så konstigt att sen se henne på skolan och på banan när dom tränar löpning samtidigt som oss. Nu ska jag återgå till TVn.

Inga kommentarer: