måndag 8 september 2008

8 september - Bättre men trött och massa möbler i lägenheten

Idag vaknade jag och ville verkligen inte gå till skolan, hade ingen lust alls. Jag mådde däremot bättre idag och jag tror inte jag hade någon feber och utslagen hade verkligen gått ner. Så det var ju i alla fall bra men jag var jätte trött och kände inte för att gå till skolan. Men vad gör man inte man får ju palla sig it ändå, så det gjorde jag. Först hade jag bokföring vilket var helt okej. Jag fattar det ämnet bättre än en hel del amerikaner tror jag har bara lite svårare med termerna ibland men jag fattar ju grejerna bättre. Inte konstigt i och för sig eftersom jag hållit på med det här på gymnasiet en del, dessutom tycker jag det är kul. Det är mycket läxor i det ämnet. Jag ägnar nog 5 timmar i veckan minst på läxorna i bokföringen men jag känner verkligen att det ger så mycket mer än när jag får läsläxor. Då lär jag mig inte alls lika bra. Så även om det är mycket är det ändå kul för man lär sig mycket.

Därefter gick jag hem och åt lunch, äcklig soppa från gårdagen och fick reda på att Wiker hade ringt på ett bord med 6 stolar för 200 dollar och som dom skulle leverera hem till oss vid tre idag. Dessutom har vi fixat ett TV-bord nu också. Så nu är allt här och vad mycket möbler det blev helt plötsligt. Innan hade vi inte så mycket men nu har vi för mycket typ, eller vi måste möblera det hel enkelt så att det blir snyggt och får plats. Men det känns grymt bra att ha ett bord och stolar nu. Jag hade fixat ett skrivbord trodde jag tills idag också men så har det blivit lite missförstånd så om ville lämna det imorgon men då är jag inte hemma så jag vet inte hur det blir. Nu har jag i alla fall köksbordet att sitta vid.

Jag tränare inte idag i alla fall för jag känner mig fortfarande halvbra och hade feber igår så jag vill inte riskera något. Jag var på mötet innan i alla fall där vi pratade lite om tävlingen i fredags och om målsättningen. Sedan hade jag kvällskurs idag, Investering. Vad svårt det är, jag har så svårt att hålla koncentrationen. Tre timmar är lång tid. Jag måste börja plugga mer i det ämnet och läsa mer i tidningen för att kunna hänga med och klara den där kursen. Massa saker och göra imorgon så nu borde jag sova och läsa lite ekonomi. Tjaho!

Inga kommentarer: