torsdag 18 september 2008

18 september - Insåg att jag hade gått ner några lbs i vikt så jag gick och köpte Ben and Jerry glass

Ja igår ställde jag mig på vågen och insåg att jag hade gått ner tre pounds (lbs), ungefär ett kilo, inte mycket men därför kände jag att jag kunde gå och köpa Ben and Jerry glass på Santa Cruz. Det är ju ändå typ fredag, eller torsdag men jag har inga lektioner imorgon förutom träning. Jag känner att jag har ändrat for en del från sen jag var i Sverige. Allt detta tränande har gjort att jag fått mer muskler och mindre fett vilket har gör att kläder inte riktigt sätter som det brukar göra. Antingen har mina shorts växt en hel del eller så har jag blivit smalare. Jag tror det kan vara både och faktiskt. Idag var det lugn träning och det kändes helt okej. Inte alls lika mycket träningsvärk som innan i veckan. Det är sjukt när jag har ”vilodag” är det minst 30 minuters löpning och intervaller och styrka på schemat förutom lördagar när jag är helledig. Hemma var ett sådant pass för mig ett riktigt träningspass. Här är det bara en mellandag som ska vara som vila och återhämtning. På lördag är det tävling igen och jag är faktiskt ganska ladda. Jag hoppas verkligen på att det kommer gå bättre än sista. Annars blir det jobbigt om det inte gör det kan jag säga. Men jag måste springa mer kontrollerat än jag gjorde sist och det är väl min största utmaning. Jag hoppas verkligen att all det här slitet på alla träningar till slut ger reslutat också rent tidsmässigt. Så ni får hålla tummarna för mig allihopa.

Idag var vanlig dag inget uppseende väckande alls faktiskt. Imorgon ska jag upp ganska tidigt och plugga lite så jag slipper det i helgen och sedan förhoppningsvis prata lite med dom hemma på Skype. Sedan ska jag till skolan och träffa Ivana och kanske Sofia och köra ett lugnt löppass och där efter blir det möte med laget inför lördag. Sedan är det Fahlberg födelsedag imorgon så jag ska väl skynda mig hem och sedan med dom andra upp till dom och fira honom. Det blir däremot en tidig kväll för min del och bara mängder av vatten inför lördag. Jag måste vara på skolan halv nio på lördag morgon för att bli klar för avfärd mot Cuesta Inventional i San Luis Obispo en två timmar bilfärd härifrån norr ut mot San Fransisco.


Här är en karta där San Luis Obispo är med på (norr om Santa Barbara)



Jag har insett jag vill åka till LA eller San Fransisco någon gång snart. Jag vill se något nytt och upptäcka mera av Cali och USA. Får kolla mina scheman och grejer och vem som vill åka med. För nu har jag varit här i snart sex veckor och känner jag har sett en hel del av SB och vill se något nytt snart. Jaja jag får checka det och se. Nu ska jag äta lite mer glass för det känner jag att jag är värd efter ännu en skolvecka avklarad! Glöm inte håll tummarna på lördag morgon i USA och lördag kväll för er som befinner sig i Sverige.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hänger med till L.A, SF, whatevva! Let's gooooooo!! Vill verkligen åka nånstanns jag med.

Anonym sa...

ååh jag har hört det :) verkar helt underbart, min mamma kommer ju från Cali :)

Anonym sa...

ååh jag har hört det :) verkar helt underbart, min mamma kommer ju från Cali :)

Anonym sa...

absolut! har du körkort förresten? säg bara till när du har lust så sticker vi!!