måndag 1 september 2008

1 september - Labour Day!


Idag är det måndag men inte vilken måndag som helst, Labour day. Vad man gör då vet jag fortfarande inte men vi har varit lediga i alla fall vilket har varit skönt. Dagen började med att jag sov länge och sedan plugga jag lite ekonomi och sedan bar det av mot Ralphs, den stora mataffären här. Vi hade nämligen vårt vanliga ”söndagsmöte” där vi bestämde oss för att vi nu ska testa en vecka där vi splittrar på allt. Alltså alla köper all mat åt sig själv och vi har inget gemensamt. Vi har både testat att vi delar på allt och att vi delar på vissa saker och har vissa egna men nu testar vi att ha allt eget. Så jag storhandlade på Ralphs i en timma. Massa mat och saker. Sedan tog jag bussen hem igen och pluggade vidare lite. Sedan var jag tvungen att a dagens springrunda på 45 minuter vilket var en plåga från start till mål. Det var inget kul och jag hade noll lust för det men jag kände ändå att jag var tvungen att göra det. Imorgon är det ett hårt pass så det blir jobbigt för jag känner jag kommer fortfarande vara seg i benen men det är bara bita i. Nu ikväll har det varit en riktigt TV kväll. Åtta började seriepremiären av Gossip Girl och det var så klart grymt. Ni Sverige får väl vänta ett tag på avsnittet men jag lovar det var bra. Sedan var det premiär för sjätte säsongen av One Three Hill och det var ännu bättre. Ett riktigt, riktigt bra avsnitt. Det är bara så jävla dumt att jag har kvällskurs på måndagar så jag kommer aldrig hinna ser mer en halva One Three Hill! En sådan kanonkväll och jag får aldrig vara med om den mer än idag. I alla fall det var en grymt bra TV kväll och nu står Sex and the City på i bakgrunden. Men nu tror jag att jag ska packa mina grejer för imorgon och läsa lite till i ekonomiboken. Hoppas jag får en bättre sömn inatt bara!

Inga kommentarer: