söndag 14 september 2008

14 september - Typisk söndag

Idag gick jag upp vid tio och åt frukost och sedan gick jag ut på min löprunda lite senare. Det var (bara) tretio minuter som stod på schemat och även om det kändes riktigt bra ville jag inte springa mer för det skulle förstöra coachens schema. Jag får inte ta i mer än till en viss gräns på dom här dagarna för måndagar i tuffa dagar och då måste jag vara kry i kroppen och inte sliten över huvudet taget. Jag sprang upp på Cliff Drive idag för att få lite mer backar att jobba i för jag känner jag behöver verkligen det. Dessutom är tävlingen på lördag väldigt backig har jag hört så det är bra inför den. Dessutom kände jag när jag sprang loppet sista att jag behöver öva på det. Men det konstiga är egentligen att jag känner jag behöver öva mer att springa nerför än uppför men då handlar det ju mer om teknik vi pratar om. I alla fall löprundan var riktigt bra, skönt lagom väder och allt också och en bra start på dagen. Väl hemma stretchade jag ordentligt för imorgon ska tydligen bli den tuffaste träningen vi någonsin har haft innan sa coachen i fredags så vi måste vara förberedda. Jag kan dumt nog inte öppna filen han skicka med veckans schema så jag vet inte exakt vad det blir men jag tror det blir långpass i backar eller backträning i alla fall av något slag.

Efter en dusch och lite mat började jag plugga lite smått men de gick inget bra så jag bestämde mig för att ta mig in till State Street och handla sportväska, temugg och lite annan shopping och sedan gå och handla mat på Ralphs. Var finns sportaffärerna i den här stan? Det är sjukt det finns typ inga utan man får nog åka ut till typ Goleta eller någon annanstans utanför för att hitta någon. Därav blev det ingen sportväska så jag får fortsätta använda Skaris vilket känns lite dumt men jag har verkligen letat men det finns inga över huvud taget. Däremot var jag inne på American Eagles och köpt två jätte snygga tröjor. En randig, halkort ärm, vit och hallonfärgad och en hallonfärgad kofta. Jätte söta och vad jag gillar den färgen. Hallonfärgat är ju så snyggt! Därefter gick jag igenom lite andra affärer utan att hitta så mycket. Det är svårt tycker jag ibland med modet här och kläderna jag känner inte riktigt att jag gillar allt till hundra procent. Därefter gick jag i alla fall till Ralphs och handla mat och en stor svart temugg! Så nu kan jag dricka mycket te, vad jag har saknat det. Väl hemma vid halv sju var det mat som gällde och sedan pluggpluggplugg i Investment. Har gått igenom alla sidorna nu och kanske hittat någon artikel också så det är bra. Teet gjorde susen! Dessutom lyssnade jag på svensk radio på datorn när jag plugga. Bästa tiden för att lyssna på svensk radio är ju då när det är nattradio. Det bäst jag vet. Då slipper man allt prat men det kändes lite konstigt sen när morgonpratarna drog igång vid 9 på kvällen för min del. Då stängde jag av radio.
Shopping från dagen


Nu är klockan alldeles för mycket och jag borde sovit för länge sen för imorgon är det en jobbig dag. Hemska måndagar, jag gillar dom verkligen inte. Jaja det är bara bita ihop och köra. Resten av dagarna i veckan är ju lugnare så då har man ju redan klarat av det jobbigaste. Sov gott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns en stor sportaffär i La Cumbre Plaza. Billigt är där med!

Anonym sa...

okej gött! Då får jag ta mig dit bort då. Tack för tipset!