lördag 13 september 2008

13 september - Party at La Brezza

Igår var det fredag det vill säga inga lektioner så jag sov ut och gjorde ingenting på morgonen. Klockan halv två var jag däremot tvungen att gå upp till skolan för träningen. Det var beach-work-out som stod på schemat det vill säga ett tufft pass. Vi sprang intervaller i sanden och som ”vila” gjorde vi armhävningar, upphopp och situps. Det var sjukt jobbigt kan jag lova. Kvällen hade en del alternativ så jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. Jag och Sofia hade pratat om att gå ner på West Beach och se Jason Murach spela men sen skulle typ många i laget ut till Daves hus i IV och dom här hemma skulle ut till IV och sånt. Jag hade insett att jag inte hann med allt så jag var ju tvungen att välja.

Sedan när jag kom hem och då hade Vicky och Ola kommit och dom andra var redan i full gång med att göra sig i ordning för kvällen. Klockan var ju bara fem och jag hade inte riktigt dom planerna redan då så jag satte mig och åt min jätte goda köttfärssås och spagetti. Jag är så stolt över mig själv för den är jätte god och det som är bra är att jag gjorde så mycket att jag har massa kvar också. Jag pratade med Sofia och vi bestämde oss för att hoppa Jason och så skulle hon komma hit istället och förfesta här med alla och sen skulle vi dra till IV. Anledningen till att dom andra redan gjorde sig i ordning var att det skulle komma norskor hit och förfesta med oss redan vid 6. Det är sjukt vad tidigt allt börjar här men om man vill hinna med att förfesta i lugn och ro får man typ börja då eftersom man måste gå åtta för att hinna med sista bussen ut till IV på fredagar. I Ayia Napa var det tvärtom där började efterfesten vid sju på morgonen och i Sverige är det nått mitt i mellan men det är sjukt tidigt här. Det beror i och för sig också på polisen som stänger typ alla fester vid tolv för då ska det egentligen vara tyst. Norskorna kom ju aldrig så tidigt ändå men halv sju kom dom och sedan kom Sofia och ännu senare kom fler norska. Sedan kom Fabian och hans kompis och sedan grannarna och sedan var (för) festen i full gång. Det var riktigt lyckat, massa kul folk och alla verkade ha grymt kul. Det hade i alla fall jag. Dessutom har jag hälsat på mina grannar nu också lite mer och sedan fått prata er engelska. Jag pratade nog engelska i stort sätt hela kvällen för jag fattar ju ingen norska så jag prata engelska med dom också. Ju längre kvällen gick ju fler personer kom hit och ju mer övergick förfesten till festen för kvällen. Jag hade insett ganska tidigt att vi aldrig skulle ta oss ut till IV den här kvällen för vi skulle aldrig få med oss alla dit. Därför blev festen hos oss för hela kvällen. Eftersom vi började så tidigt var folk ganska jätte fulla väldigt tidigt. Där ibland Skaris som däcka vid halv tio och jag själv som gick och la mig vid tolv. Alla gick typ härifrån vid tolv, halv ett men det var en riktigt lyckad kväll. Jag träffa massa kul folk och hade jätte kul.


Lite bilder från kvällen










Nu är klockan halv tolv och jag har varit uppe en timma ungefär och bara hunnit äta frukost, gröt och banan som alltid. Jag kan väl inte säga att jag mår jätte bra idag men jag har bara mig själv att skylla. Snart ska jag gå ett kvarter bort och köpa ett skrivbord av en japanska som hade lagt ut en annons på craigslist. Så nu måste jag göra mig i ordning. Later!

Inga kommentarer: