måndag 15 september 2008

15 september - Jobbig dag och finare väder och oväntade händelser

Idag var jag ganska trött när jag vakna men så såg jag att det redan var fint väder så det gjorde mig på lite bättre humör. Sedan gick jag till min bokföringslektion som vanligt. På vägen upp mot skolan med min stora sportbag väntade jag på en av alla miljoner trafikljus i det här landet skulle bli grönt för mig. Då kör en kille upp i en väldigt stor och snygg bil förbi och stannar bredvid mig pågrund av trafikljusen. Han såg nog ganska bra ut också och frågade om jag ville ha skjuts upp till skolan. Jag blev mest paff så jag sa bara nej i ren reflex. Men vad tänkte jag på jag skulle gå alla dessa miljoner trappsteg uppför i värmen med en gigantisk väska och jag säger nej till skjuts av en ganska snygg amerikan i en snygg bil?! Jag ångrade det ganska bra kan jag lova men jag bara svarade nej av ren reflex. Fast i och för sig man kanske inte ska hoppa in i någon Radom killes bil så där men klockan var tio på morgonen. Jaja jag gjorde det inte i alla fall.

Bokföringen gick väl bra men vi går typ allt bara igenom våra gigantiska läxor på våra två och en halvtimmas lektioner vilket i och för sig är ganska bra för man lär sig en del men också en del slöseri med tid. Så jag brukar sitta och göra nästa lektions läxa under tiden. Därefter åt jag lite mat och drack massa vatten så jag skulle orka träningen senare. Idag skulle det bli tuffaste passet hittills på säsongen och jag kan lova det var det! Vi sprang i en och en halvtimma konstant med två intervaller på en sträcka på en kilometer. Uppför hela vägen i en kilometer i ökenlandskap. Det var sjukt jobbigt och eftersom det var varmare än vanligt idag gjorde ju inte saken lättare. Därefter sprang vi en väg genom någon park där det var väldigt, väldigt kuperat. Jag var sjukt trött i benen när vi kom tillbaka men det var ju bra träning så sätt för det känns ju verkligen som man har tränat. När jag är som tröttast och ganska stor sannolikhet ser ut som värst kommer den snygge soccer killen och hans kompis och hejar på mig. Bra tajming, eller inte. Han är bra på fotboll och ser bra ut kan jag lova. I like! Jag träffa honom på hälsokontrollen men jag känner honom inte vi bara hejar på varandra typ. Därefter skulle vi göra Ice-bath men jag hann inte det vilket var väldigt dumt för jag hade verkligen behövt det. Men jag har kvällskurs varje måndag så jag tyckte det var viktigare att jag kom hem och fick i mig lite mat. Sedan hann jag inte med mer innan jag var tvungen att gå upp till skolan igen och till Investment lektionen. Jag var sjukt trött och somnade typ eller nicka till ett flertal gånger efter en timma och lektionen är tre timmar. Jag fatta inte hur jag faktiskt klarade mig igenom lektionen men det gjorde jag i alla fall. Det är väldigt mycket hela tiden och han pratar sjukt mycket på dom lektionerna så det är ganska jobbigt. Jag vet inte riktigt hur jag ska klara mig igenom den kursen faktiskt men vi får väl se. Kanske ska börja plugga mer till den, det kan ju hjälpa. Jag satt bara på lektionen och kollade på klockan. Åtta – nu börjar Gossip Girl och nio – nu börjar One Three Hill vilket jag så mycket mer hade velat kolla på än att vara på lektion. Vi slutade kvart över nio så jag skynda mig hem och såg sista halvtimma med dom andra på One Three Hill. Den timman är alla i den här lägenheten bara fokuserade på TV:n kan jag lova. Nu ska jag snart sova för jag håller på att somna här.

Inga kommentarer: