måndag 22 september 2008

22 september - Inte en fullt så hemskt måndag ändå

Måndagar är aldrig mina favoritdagar för jag har alltid massor att göra och massor av lektioner. Det är alltid den jobbigaste dagen på veckan. Dessutom har jag alltid så mycket att göra till måndagarna att jag oftast är trött av allt redan innan den har börjat. Den här måndagen vaknade jag vid nio och gick upp och gjorde mig i ordning och gick till skolan. Vi gick igenom den enorma läxan i bokföringen och jag hade ändå fattat det mesta vilket känns bra. På onsdag har vi midterm i det ämnet och jag ska plugga jätte mycket imorgon på det. Även om jag hatar att det är så sjukt mycket läxor i det ämnet hjälper det en ändå för nu kan man ju det mesta. Om jag hade fått läsläxor hade jag aldrig kunnat det som jag kan det nu. Dessutom visade han oss typ provet hur det kommer se ut, och det verkar som att jag ska kunna klara det. Det är ett quiz så det finns ju alltid alternativ. Det hade varit en sak om det hade varit ett vanligt prov för då hade man ju fått göra balansräkningar, resultaträkningar och andra sådana saker och om en siffra är fel i en uträkning blir verkligen allt fel. Men det behöver jag inte oroa mig för nu vilket är skönt.

Sedan var det träning som vanligt. Det var långpass idag så vi A-tjejer skulle springa 75 min. Jag har typ aldrig sprungit så långt men det gick väldigt bra och kändes jätte bra. Jag, Amber, Ivana och Hillary sprang upp till the Mission och ute på piren och så. Det sjuka var att när v väl kom tillbaka hade jag kunnat fortsätta i en halvtimma till i alla fall. Benen bara gick och det kändes som jag hade kunnat fortsätta springa hur länge som helst. Det var ett riktigt bra pass. Dessutom kände jag inte alls mig seg i benen och nu känner jag att benen inte alls är sega eller trötta. Det var en väldigt skön känsla. Jag ser fram emot löpningen imorgon. Dessutom har jag blivit så målmedveten när det gäller löpningen nu. Nu har jag gjort två tävlingar och känt på det men nu vill jag verkligen göra bra tider. Så jag ska försöka verkligen ge allt på träningarna nu och ta hand om mig själv dvs. äta och äta bra mat, sova ordentligt och ta hand om mig själv. Jag vill göra en bra tid på So Cal Pre-Meet om lite mindre än två veckor. Jag vill kvalificera mig till the So Cal Championship. Vad som krävs vet jag inte men jag vill ändå känna att jag har gjort allt för att nå dit även om jag sedan inte gör det.



Hit sprang vi idag, the Mission in Santa Barbara


Sedan gick jag hem lagade mat, omelett och kokt grönsaksblandning och sedan fick jag gå till min favorit lektion. Han tråkar ut mig. Han bara babblar på och på om massa saker och jag fattar ju inte allt eftersom jag inte läser tidningen som jag borde för att hänga med. Han är duktig men inte på samma nivå som mig vilket gör att jag inte gillar kursen. Dessutom är tiden hemsk, halv 7 till halv 10. Jag håller på att somna efter en timma oh tiden går nog aldrig så långsamt som under dom tre timmarna. Jag tror jag hade gynnats mer av att vi gick igenom sakerna i boken mera än att koppla det till verkligenheten. För läsa boken kan jag men det här med nyheterna är svårt. Det tar sådan tid för mig eftersom jag har noll erfarenhet sedan innan och måste sätta mig in i det från början. Lektion tog till slut, slut i alla fall och jag gick hem. Det känns verkligen att det börjar gå mot höst och oktober för nu är det mycket kallare på kvällarna. Jag fick gå hem och göra tee sen så jag fick lite värme. Sedan blev det One Three Hill och nu sitter jag här en stund. Jag ska snart stänga ner och sova så jag får min sömn jag behöver. Imorgon blir det råplugg av bokföring. Ciao!

Inga kommentarer: