söndag 28 september 2008

29 september - Plötsligt händer det

Jag var uppe ganska tidigt på morgon för jag hade som sagt en del att plugga för dagens lektioner och morgondagens. Det är så dumt för alla läxor till måndagar och tisdagar borde jag egentligen göra på helgen för på måndagar har jag kvällskurs och har väldigt fullspäckat schema. Dessutom drar vi alltid över på tråning på måndagar eftersom det oftast är långpass då. Jag fick gjort en del på morgonen och precis innan jag skulle gå så plötsligt hände det… det började regna. Helt fascinerade gick vi ut och kollade på regnet. För er i Sverige verkar det kanske konstigt men jag har inte sett regn sen jag var i på ett plan över Atlanten den 3 augusti. Nu ska vi inte egentligen tala om regn för det varade bara i max 5 minuter men ändå. Jag hade börjat tvivla på att det faktiskt kunde regna på den här delen av jorden.

Sedan hade jag lektion, bokföring. Vi började på nya grejer idag om hur man bokför inventarier. Dessutom fick vi reda på våra resultat från provet förra veckan. Jag fick 83/100 och var väl nöjd även om jag hade hoppats på mera men det var inte många som hade över 80 faktiskt så sätt var det ju bra. Dessutom har jag extra poäng i den kursen så det är bra.

Träning idag var långpass med en kilometers intervaller. Så vi sprang till en park och gjorde 5 * 1km. Det gick riktigt bra och var väldigt jobbigt men ändå kul. Jag gillar bättre att springa intervaller ute än på bana. Jag känner faktiskt att jag nog har utvecklats en del jag hoppas bara det kommer ge resultat på tävlingarna nu bara. Sedan var det löpning tillbaka och då hade vi allt som allt sprungit 1,5 mil. En sträcka jag i Sverige aldrig hade gett mig ut på och allra minst om jag visst att jag inte skulle få vila förens på lördag igen. Men nu här känns det som ett helt normalt pass, inget mer med det. Det är faktiskt roligare än vad många tror. Jag gillar det.

Sedan skyndade jag mig att ta en dusch och gå hemåt. Vi drog över idag som vanligt vilket inte riktigt är en bra dag för mig att göra det på. Väl hemma fick jag i mig lite mat och fick lite ekonomiplugg inför quizet imorgon. Sedan skynda jag upp till investment lektionen. Vi pratar mycket om den ekonomiska krisen som infinner sig just nu i världen och det är intressant men det är ett så stort område och ibland känns det så ogreppbart. Det händer så mycket i ekonomin nu och inte bara här i USA utan även hemma. Swedbank kanske kan gå i konkurs. Det är sjukt, för ett halvår sedan satt vi på ekonomilektionerna på Hulebäck och prata om banker som kunde gå i konkurs som något som aldrig inträffar typ. Det är sjukt och man blir lie orolig när sådant hr händer för verkligen ingen vet vad man ska göra eller vart allt det här kommer leda. Vi får se vad som händer helt enkelt. Lektionen gick ganska bra och fasten jag var sjukt trött somnade jag inte, vilket var positivt.

Sedan gick jag hem och pluggade lite till och sedan somnade jag hystat tidigt för jag var inte klar med pluggandet och visst att jag behövde göra det imorgon bitti innan lektionen så jag skulle behöva gå upp tidigt.

Inga kommentarer: