torsdag 25 september 2008

26 september - Efter en nära-döden-upplevelse i spåret var det äntligen fredag och fest

Jag vaknade ganska hyfsat tidigt för att jag skulle få en del pluggat innan träning klockan två. För den här helgen ville jag inte ha allt skolarbete hängande över mig över helgen. Jag ville kunna släppa det efter träning och sedan inte behöva göra något mer än söndag kväll. Jag fick inte gjort lika mycket som jag hade tänkt men en del ändå.

Sedan var det träning och hjälp mig jag trodde jag skulle dö. Jag brukar ha en väldigt hög smärtgräns brukar folk säga men seriöst det här var det värsta träningspasset på länge. Om onsdag var jobbigt var det inget mot var det här var. Visst om jag bara hade gjort det här passet utan 4-5 mil i benen från tidigare i veckan och utan hela den här tuffaste träningsveckan på säsongen så hade det inte varit så jobbigt. Jag var däremot helt död i benen innan vi ens hade börjat och då hade jag två timmar löpning framför mig. Vi sprang upp mot Elingspark 30 min och sedan gjorde vi 5 intervaller i den hemska och långa backen. Det var sjukt varmt där uppe idag också. Jag trodde seriöst att bene skulle gå av efter tre intervaller men jag är ändå stolt jag klarade hela passet. Men idag var det inte kul det var bara smärtsamt och fruktansvärt. Efter intervallerna var det 30 min tillbaka bana och övningar där. Därefter var det ett välförtjänt Ice-bath som väntade. Idag var det kallare än vanligt för vissa av killarna innan mig hade stoppat i mer is. Så det var bara 6 grader. Sjukt kallt kan jag lova men jag behövde verkligen det efter dagens pass. Därefter stapplade jag hem på väldigt tröttna ben. Jag har nog aldrig haft så ont i benen som efter det passet. Det satt i, i flera timmar. Jag var så trött så jag visst inte ens om jag skulle palla att festa ikväll men så blev det i alla fall.

Jag ångrar inte att jag festa för det var riktigt kul kväll men mina högklackade skor fick vara hemma för de pallade inte benen. Först var vi borta hos norskorna här på La Brezza och förfestade där. Vi kom dit ganska sent så vi var inte där så länge. Därefter gick vi hit igen och fortsatte förfesta lite när dom andra åkte ut till IV. Därefter tog vi en limousin ut till IV och dom andra. Det är sjukt men det är typ billigare att åka limousin än vanlig taxi för det är samma taxameter kostnad så man delar det bara på fler. Hur bra som helst. Det var inte DP som gällde ikväll utan ett ställe lite längre upp i IV. Det var någon amerikan som hade fest där. Det var ingen mega fest men riktigt kul ändå. Det var vi svenskar, norskorna och amerikanerna där. Sedan var tanken att vi skulle ner på DP men så blev det aldrig för min del. Det kände inte som någon idé dessutom hade jag träffat en del kul folk där så då var det ingen idé att gå därifrån. Jag var en del med norskorna, en del nya och en del jag träffat innan. Träffade bland annat Jonas där och jag och han och några andra norskor delade en taxi till La Brezza sen. Där var vi igen vid två någon gång. Tanken var väl att det kanske skulle vara efterfest men folk velade runt så jävligt och så jag gick hem och sov istället. Pallade inte riktigt vissa personers stil där när man är för självsäker och bara tror man kan få vad man vill. Väl hemma somnade jag ganska fort.
I limousinen på väg ut till IV


Jag och Jonas

Inga kommentarer: