tisdag 16 september 2008

16 september - Löpningen och collegelivet tar mycket energi

Idag vaknade jag innan jag egentligen behövde gå upp men det är svårt att sova när alla andra går upp vid typ halv sju, sju i lägenheten. Så stort är det inte så man kan få så mycket lugn och ro att sova ut. Så jag bestämde mig för att gå upp även om jag inte behövde. Tog det lugnt på morgonen och så. Sedan gick jag upp till skolan och hade ekonomi och fick reda på mitt reslutat på mitt första quiz och det blev ett B. Är väl halvnöjd med det kan jag erkänna. Jag hoppades på mer för jag hade ändå pluggat till det men så är det. Sedan var det träning som vanligt men det var recovery idag pga. av det tuffa passet igår och ett tufft pass som väntar imorgon. Det var segt idag speciellt på övningarna på banan för jag kände av träningen från igår ganska mycket. Jag skulle gjort Ice-bath alltså men det får bli imorgon istället.

Därefter gick jag hem helt slut, jag var sjukt trött. Lagade nudlar för jag hade inte mer ork än att laga det. Alla här hemma har varit sjukt trötta idag. Så vi har gått i våra egna små världar idag och någon har somnat lite här och var under dagen. Jag hade bestämt mig för innan att cykla bort till State Street idag och fixa med banken så Wiker får sina pengar och allt så jag kände jag var tvungen att åka iväg även om jag inte egentligen orkade. Det gick bra och jag fick banken fixad ganska fort. Sen skulle jag till Postkontoret och köpa frimärken så jag kan skicka hem vykorten till farmor och farfar och mormor men jag hittade det inte så jag får ta det en annan dag. Jag var inne i lite affärer också när jag ändå var där borta och så köpte jag ett svart linne bara. Något jag verkligen behövde och så var det billigt och bra. Därefter tog jag cykeln förbi mataffären och handlade bananer och kakor. Men vad dum man är! Varför tror man att billiga kakor är lika goda som dyra? När hände det senast men ändå tar man dom billiga men blir alltid lika besviken när man kommer hem ändå. Så nästa gång ska jag köpa dom dyra när jag verkligen är sugen för det är ju ingen mening att köpa några äckliga billiga när man verkligen är sugen på goda kakor.

När jag kom hem låg folket och sov typ men de vakna sedan. Sen dess har jag pluggat lite så jag är klar inför imorgon och så har jag suttit vid datorn ett tag. Snackade med en amerikansk kille som är med i amerikanska fotbollslaget som jag träffat några gånger och så. Vi snacka just om det här med att collegelivet är tuffare än man tror och speciellt om man är med i ett av skollagen utöver det. Jag lägger ungefär 12 timmar i veckan på löpningen + tävlingar och det är utöver heltidsstudier på college. Dessutom är det sjukt mycket läxor, i alla fall för min del som läser business. Så det tar mycket tid och ork kan jag lova. Det var skönt att snacka med honom för vi är typ i samma sitts och han förstod vad jag mena. Jag ångrar inte att jag är med i Cross Country laget allt men det tar mycket tid. Vissa dagar ger träningen energi men som idag så bara all energi gick ur mig efter träningen så det beror ju på vad man är på för humör och så. Dessutom måste man ju göra allt det mamma och pappa gjorde åt än där hemma. Typ laga mat, städa, handla och fixa allt. Det tar mer tid än man tror har jag insett. Så jag förstår dig nu mamma vad du menar. Men nog pratar om att vara trött, jag borde göra något åt det istället och faktiskt gå och lägga mig nu. Sov gott!

Inga kommentarer: