torsdag 25 september 2008

25 september - Hon gjorde helt klart min dag, idag!



Hon gjorde helt klart min dag, idag!


Jag sov ganska oroligt i natt och vaknade ganska trott vid nio. Eftersom jag hade två timmar på mig innan lektionen började satt jag lite vid datorn för att svara på lite mail och så när jag åt frukost. Vem var inte inne på msn då? Jo Amanda! Hon hade skaffat sig ny dator nu och mick och webkamera och skaffat Skype. Så vi skypade medans jag åt frukost. Vad jag har saknat att se den tjej och höra hennes röst. Det var så kul att få prata med henne. Hade inte gjort det på typ två månader nu, bara mailat. Det känns som alltid mellan oss. Hon förstår och äntligen är det någon som säger ”Det är bara så typsikt dig Sarah”. För hon känner mig. Jag har saknat det. Dessutom fick jag lite uppdatering om vad som händer där hemma vilket alltid är kul. Folk tror ibland inte att man vill veta småsaker som händer hemma i Sverige bara för att man är här och kan berätta så mycket. Men det är just dom småsakerna man vill höra också. Vem såg du på bussen imorse, vad åt du till middag, vem gjorde vad och allt sånt. Jag talar ju om allt sånt. Vad jag lagar för mat vilka kläder jag har på mig vem jag mötte osv. vilket jag hoppas ni inte tycker är allt för tråkigt att lyssna på. Men jag vill också höra sånt. Det är toppen att jag kan Skypa med Amanda nu. Så just keep me up-dated om vad som händer där hemma. Till slut var jag i alla fall tvungen att slänga på mig skorna och väckan över axeln och gå upp mot skolan. Med lätta ben och ett leende på läpparna gick jag upp för backen idag. Jag var rädd innan för att om jag pratade med någon där hemma skulle jag bli hel nere och bara längta hem mera och bara vilja ta förta bästa plan från LAX till Landvetter. Istället blev jag bara så glad för jag vet att dom som betyder mest för mig fortfarande finns där hemma och allt är som vanligt. Jag pratade med Angelica en kort stund på msn igår kväll också. Sedan fick jag ett mail hemifrån om lite planer inför jullovet. Jag ser verkligen framemot det när vi ska åka runt i Cali. Ska bli kul.


Idag var jag glad så då blev det gulklänning


Idag var det ekonomilektion, sista inför provet på tisdag. Känns knappt som vi börjat på något nytt sen sist men tydligen är det som sagt prov på tisdag igen. Så det blir en del ekonomiplugg i helgen. Det finns en ganska, vad ska man säga, han är inte vrålsnygg men typ charmigt snygg på min ekonomi som alltid sitter bakom mig, apropå ingenting. Har ni tänkt på en sak även om det inte är bestämda platser i en klass sitter alla nästan alltid på samma platser ändå. Det är ganska komiskt ändå men det får väl folk att känna sig trygga på något sätt.

Sedan var det träning och det var lugn träning idag. Så skönt, alla var sega så det var bra att det bara var lugnt idag. Det var bara 30 minuter och sen intervaller. Intervallerna är något jag tycker är bland det roligaste. Hundra meter och bara kunna springa och ge allt från start till mål. När man springer längre måste man ju tänka på att man inte kan ge hundra hela tiden. Det kan man däremot på hundra meter. Det är det roliga. Träning var slut väldigt tidigt idag eftersom det var en kort dag så jag var hemma tidigt. Då värmde jag lite köttfärssås och kokade spagetti. Sedan var det lite slappande och sedan gick jag på en promenad ner till hamnen och stranden. Det är så vackert där runt klockan halv sju. Då ligger solen över bergen och håller på att gå ner. Det är så skönt att bara promenera där då. Sedan gick jag förbi och handlade glass för det är ju faktiskt nästan fredag, och inga fler lektioner denna vecka. Ännu en avklarad vecka. Nu ska jag ta mig mot frysen och min glass för det tycker jag att jag förtjänar.
Solnedgången i Santa Barbara ikväll

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hallå igen..! Jag är 17 år, jag är verkligen glad att jag inte åkte tidigare, tror inte att jag hade klarat det då. Det är inte så att jag inte trivs här, det gör jag verkligen, men jag har väldigt mycket hemlängtan. Eller iallafall längtan efter familjen och de närmsta vännerna.

Jag gillar verkligen att läsa din blogg, för du skriver om sådanna saker som jag går och tänker på. Tex det här med att man inte har någon som vet allt om en här, ingen bästa kompis, utan att man alltid måste le och vara trevlig. Det är en massa andra saker också som du skrivit, som jag likaväl kunde skrivit i ett mejl hem till de kära..

Hoppas att du har det bra, du ger mig inspiration att satsa mer på Cross COuntryn! Kramar!