tisdag 2 september 2008

2 september - 800 meter, container-shopping och en lägenhet som ingen skulle kunna tro jag kan leva i

Så var det skolvecka igen. Skönt att slippa måndagen i all fall eftersom det är min jobbigaste dag på hela veckan. Jag gick upp ganska tidigt för att röja undan lite på mitt rum och läsa lite ekonomi innan Microeonomic lektionen. Sedan traskad jag upp till skolan, halvt bakåtlutad på grund av tunga böcker och träningskläder och skor i väskan. Sedan gick jag till skåpet lämna mina träningsgrejer som vanligt och sedan vidare på lektionen. Jag hade läst kapitlet bra innan så jag hängde med bra på lektionen men det som är det svåra med henne, läraren, är att hon komplicerar saker och ting känns det som. Hon använder onödigt svåra ord och förklaringar till saker som när man fattar dom inte är så komplicerade.


Träning

Därefter gick jag och hämtade min mat som jag hade fixat för dagen. Nu när jag har mat hemma och nyinköpta matlådor kan jag faktiskt fixa egen lunch. Så det blev pasta med pastasås (för övrigt blir det samma lunch imorgon) och så hann jag plugga lite ute i solen innan träningen. Idag var det hård träning och 800 meters intervaller på bana som gällde. För mig som aldrig innan sprungit på tid och sträckor och bana och liknade är det så svårt att veta vilket tempo jag ska lägga mig på. 800 meter är för övrigt en svår sträcka har jag insett, all beundran till Tobias (min lillebror) som verkligen kan springa sträckan. Jag körde vissa var på tok för snabbt och andra ganska lagom men det är svårt när han pratar om olika tempon och sen ska man veta att man orkar det i flera intervaller. Men det kommer väl som allt annat ju mer man övar och tränar på det. Idag var fint och varmt väder så jag träna bara i sport-bh och jag har fått brottarrygg solbränna (!) på två timmars träning. Om det säger något om hur lite färg jag faktiskt har eller om hur mycket solen tar här får du bestämma själv. Efter ett jobbigt pass på banan var jag helt slut och tog en välförtjänt dusch.

När jag kom hem på gatan såg jag att lägenheten längst ut hade flyttat ut massa möbler utanför. Antingen storstädade dom eller så skulle dom flytta ut och om dom flyttar ut kanske dom inte ska ha stolarna som står där. Jag gick hem i alla fall och plocka ihop en tvätt för att tvätta och gick sedan till tvättstugan. Då såg jag att killarna bar bort stolarna till container så jag gick snabbt hem och fick med mig Skaris på container-shopping. Fem minuter senare ägde vi tre stolar utan att gjort av med en krona. Säg något i den här lägenheten vi har lagt pengar på. För övrigt skulle jag aldrig i hela mitt liv tro att jag skulle kunna sitta där jag sitter just nu. Lägenheten ser ut som ************ och jag lovar det kommer inte upp några bildbevis utan fantasin får flöda fritt. Imorgon däremot ska jag fortsätta min jakt på ett bord eller skrivbord på craigslist. Annat jag hunnit med ikväll är att plugga bokföring och gjort klart alla uppgifter för lektionen imorgon och sett på nya Beverly Hills version på CW (min nya favorit kanal). Nu ska jag dra mig mot sängen i alla fall och få lite blund i ögonen så jag orkar med morgonendagen. Då blir det för övrigt STORstädning kan jag lova för oss alla fyra för det kommer jag och Wiker se till.

Inga kommentarer: