fredag 26 september 2008

27 september - En fullspäckad dag med flyttning, grillning, shopping och festande

Dagen började med att jag vaknade vid tio och gjorde mig klar för att bege mig bort till coachens nya hus. Idag skulle hans flyttlass gå från Ventura till Santa Barbara och hans nya hus här. Så han hade bett oss hjälpa honom och man kunde ju inte säga annat än nej. Så där var vi klockan ett ungefär halva laget redo för att bära möbler och flyttkartonger. Jag och Amber var dom enda tjejerna och spelade på det ganska bra så vi bara behövde bära töntigt lätta grejer. Coachens hus var ganska stort för honom och hans fru och låg bra till på Cliff Drive nära skolan. Många av oss hade festat kvällen innan och fått mindre sömn än vi borde så alla var lite sega men efter lite mer än två timmar var det grillning i hans trädgård som gällde. Det blev hamburgare och lite annat gott. Alla var jätte hungriga så maten satt bra vid den tiden. Därefter var det inte mycket mer för oss där och göra.

Jag och Amber skulle sedan ner på stan och shoppa. Fabian körde oss ner för det var en ganska bra bit ner till stan. Sedan hängde han på oss runt på stan. Amber hittade två klänningar och jag hittade ett linne på Urban Outfitter. Svart lite blommigt med brottarrygg vilket passar min solbränna ganska bra. Jag ska nog bara använda den typen av linnen så jag slipper visa mina snygga solbränneränder. Efter ett tag kom och mötte vi Ambers rumskompisar som också hängde på. Vi hade riktigt kul och tiden går som vi alla vet alltid fort när man har kul. Vid sju började det redan bli mörkt och kallt och vi kände om vi skulle hinna festa på kvällen skulle vi få ta oss hemåt. Så Ambers rumskompis hade bli där och som alla amerikaner var dom snälla nog och körde mig hem vilket var skönt.

Kvällens planer var väl lite halvklara som alltid. Det skulle vara en stor techno fest ute i IV och dom flesta skulle dit. Jag visst inte först vilka jag skulle hänga på, svenskarna och norskorna eller dom i mitt lag. Det tråkiga är att många i mitt lag bor ute i IV så då får man ta sig dit själv vilket inte är så kul därför bestämde jag mig för att hänga på Skaris, Ola och Vicky till norskorna och förfesta där. Det var inte alls lika mycket folk där denna kväll som det har varit andra men det var kul ändå. Framåt tio kände vi att vi var tvungna att dra oss bort till IV om det skulle vara värt att åka över huvudtaget. Johan och Wiker skulle inte med ikväll och Ola och Vicky hade deras bil här så Johan körde oss fyra ut till IV och norskorna tog taxi. Väl därute hamnade vi på technofesten. Det var mycket folk och skulle kunna vara en grym fest men när vi varit där i en kvart eller max en halvtimma kom polisen och avbröt hela festen. Det kändes ju lagom kul när man knappt mer än hunnit komma dit. Vi och alla andra människor drog ut på DP och började vandra bortåt. Till slut kom vi fram till Tylers hus och han hade så klart fest ikväll. Så vi gick det. Jag måste säga det var en riktigt lyckad fest. Jag var där med alla som vi förfestade med och sedan träffa vi Vickys alla cheerleader kompisar och jag träffa en kille i min ekonomiklass. Det var en del man kände igen o och med att det ofta är samma folk där. Men det var lagom med folk och jag prata med massa kul människor. Vid halv två skulle Ola och Vicky dra hem och Skaris satt redan någonstans i en taxi på väg hem till La Brezza. Jag träffa lite kul amerikaner utanför på gatan som jag snacka med. Någon kände tydligen massa folk som också bor här på La Brezza. Till slut kom taxin och jag, Kristian, Justus och Alexander tog första taxi tillbaka till La Brezza. Därefter var det efterfest hos norskarna men det blev inte mycket med det. Sedan sov borta hos dom. Trippel...

Jag och Vicky i bilen



Ola, Skaris och Vicky

Inga kommentarer: