söndag 7 september 2008

7 september - Det är när man mår dåligt som man saknar Sverige

Så var det söndag imorgon är det måndag och skola. Det jobbigaste dagen på hela veckan och jag är inte förberedd för ännu en vecka kan jag säga. Jag talde ju om att jag hade fått massa utslag i fredags på tävlingen. På lördagen blev det inget bättre dessutom fick jag ont i kroppen och kände mig febrig och trött. Jag pratade med mamma på Skype i typ en timma men sedan försökte jag ändå ta tag i dagen. Så jag cyklade bort till Santa Barbara Runners i långarmat mitt på dagen i solen för att slipa få sol på mig för det gjorde det hela bara värre med utslagen och allt. Inne i affären var det sjukt varmt och jag prövade typ alla shorts, sport-bhar och löparskor i min storlek. Till slut efter någon timme hade jag hittat ett par Nike-shorts, en sport-bh och ett par löparskor för 200 dollar inkl. skatt vilket jag tyckte var ett bra pris ändå. Mina löparskor, ett par Brooks, kostar över 1200 kr hemma i Sverige och jag betalde 200 dollar för dom så det var bra. Alla skor var mycket billigare där än var det är hemma, även om dollarn är uppe på 6,62 kr nu och att man lägger på skatt sen. Därefter cyklade jag hem lagde lite nudlar och sedan stack vi iväg till skolan för att se när fotbollslaget, så kallar dom det här även om jag kallar det amerikansk fotboll. I alla fall, det var första gången jag såg en sådan match på riktigt och det var kul första quarten men sedan när det var tre till kändes det inte så kul. Dessutom kände jag att alla mina värktabletter hade börjat sluta verka och utslagen blev bara värre och värre så jag stannade bara två quarters. Det var ändå kul att se för amerikansk fotboll är typ värsta grejen här och det r det enda laget som får ha cheerleader på sina matcher här också, eller i alla fall på våran skola.
Amerikansk fotboll på skolan, lägg märket till Cheerleaderna på löparbanorna också, så amerikanskt!
Väl hemma igen duschade jag och sedan gick ner till 7-eleven och köpte glass, godis och kakor och pizza för jag var så trött och kunde inte bestämma vad jag var sugen på och jag orkade då inte gå tillbaka igen. Sedan kom jag hem och tog febern och insåg att jag faktiskt hade feber. Mina roomies var ute i IV under kväll vilket jag också skulle om jag inte hade mått så dåligt. Så jag satt hemma och såg på Walk the Line och åt godis och glass och kakor och pizza och så. Sedan skulle jag sova men allt blev bara värre och värre och jag fick typ värsta panikanfallet så jag ringde hem till mamma i Sverige eftersom jag inte hade någon här just då i lägenheten. Det kliade precis överallt och jag mådde verkligen jätte dåligt. Vi pratade i två timmar på Skype och hon lugna ner mig och vi kollade vad jag skulle göra åt det och vad det var med mig. Vi konstaterade att det var nässelfeber jag hade fått och typ någon allergisk reaktion. Så jag tog mina nötallergitabletter med kortison. Skönt att man kan prata genom Skype alltså, helt gratis och allt. Mamma var verkligen ett bra stöd där. Vid två på natten kom dom andra hem och jag slutade prata med mamma och somnade sedan. Natten var så där, vaknade några gånger fick gå och duscha och sen sova igen. På morgonen mådde jag bättre i alla fall.

Det har varit bättre idag även om jag har varit helt slut och fortfarande haft feber. Jag har bara varit hemma och tagit det lugnt och pluggat en hel del och sedan kollat skrivbord och köksbord på craigslist och jag har nog hittat ett skrivbord som förhoppningsvis kommer imorgon eller i övermorgon. Jag känner däremot inte att jag har fått gjort så mycket som jag borde gjort idag men jag har så svårt att koncentrera mig här, jag vet inte varför. Dessutom är det så mycket hela tiden så jag har svårt att sålla allt. Dessutom har jag inte haft så mycket krafter att orka göra något idag heller. Allt som allt har det inte varit någon pang-helg direkt och jag måste ta det lugnt nu i veckan så jag verkligen blir bra. Därför hoppar jag över träningen imorgon eftersom jag fortfarande har feber men på tisdag ska jag nog vara på gång igen hoppas jag på. Imorgon börjar jag halv elva med bokföring och sedan har jag kvällskurs i Investering på kvällen. Här kan man inte hoppa över lektioner om man inte är dödssjuk så jag har inte så mycket alternativ än att palla mig dit imorgon ändå. Så nu borde jag verkligen sova!

Inga kommentarer: