torsdag 11 september 2008

11 september

Idag har flaggorna hängt på halvstång här i USA i och med att det är 11 september idag. Det var sju år sedan Wall Trade Center föll och fem år sedan Anna Lindh mörades. Det är sjukt vad tiden går fort. Det känns som det bara var något år sedan dess. Men jag trodde att den här dagen skulle uppmärksammas mera här i USA men jag har inte märkt av det mer än flaggorna som har hängt på halvstång.

Idag hade jag mitt första quiz. Det var ganska lätt och jag hade pluggat ganska mycket till det så jag borde kunna det om man säger så. Det var bara 25 frågor med svarsalternativ men jag får inte ha mer än två fel för att få ett A på det och om man där missuppfattar någon fråga så blir det ju svårt men jag får ju godkänt på provet, helt klart.

Träningen idag var lugn och vi gick diskuterade tjejer och killar för sig om våra mål i livet, idrottsliga, akademiska och personliga. Träningen i säg kändes bra. Löpningen var bara 30 minuter och sedan var det 100 meters intervaller och styrka. Jag känner verkligen att jag har blivit mycket starkare och intervallerna går mycket bättre. Löpningen däremot vet jag inte riktigt men det tror jag kan ta mer tid och se. Jag har till och med fått lite armmuskler, som jag aldrig innan haft, men jag har inte gjort en armhävning här borta. Det beror helt och hållet på löpningen.

Efter träningen gick jag och fixade aktivitetskort för coachen sa att vi behövde det. Sedan gick jag hem och lagade mat i en timma ungefär. Jag var jätte hungrig men kände att jag var tvungen att göra något med min köttfärs. Så jag lagade köttfärssås och spagetti och taco-köttfärs. Så nu har jag mat för hela helgen. Även om det tog tid var det så värt det! Det var såå gått! Jag lyckades verkligen. Sedan kom Fabian förbi när jag satt och åt och han gick precis. Jag har insett jag måste umgås mer med amerikaner jag umgås alldeles, alldeles för mycket med svenskar. Det ska det bli ändring på nu! Jag ska nog till Dave imorgon med Fabian och en del från laget och festa. Han bor i bästa huset i IV och på Del Playa St. också. Så det kan nog bli riktigt kul. Jag har inte festat på två veckor nu. Det är den längsta perioden någonsin för mig här borta. Fast imorgon är det Jason Murach här i stan också så jag vet inte om jag hinner båda så jag får se hur jag får lösa det. Det hade varit kul och se men sista X-bussen ut till IV går kvart i nio så det kan bli svårt att hinna. Imorgon är det beach-work-out med Cross Countryn så det blir tufft pass imorgon. Innan dess ska jag försöka fixa lite saker som borde fixas. Men det är så skönt för det är helg nu! =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, det här har jag total missat, fan va kul för dig sarah!! :) Den här bloggen hamnar på mina favoriter och så lovar jag att följa dig ;)