lördag 13 september 2008

13 september - Slappe-dag

Jag köpte skrivbordet idag. Bara $ 10 och det matchar min säng och allt också. Hur bra som helst. Visst det var inte så stort men jag får inte plats med ett stort och det var lite halv stabilt men för 66 kr så var det helvärt pengarna. Skaris kom bort och hjälpt mig bära det hem sen. Så idag har jag fixat med skrivbordet och städat lite. Nu måste jag bara köpa lådor och grejer så jag kan organisera det hela lite mer. Men jag är kanon nöjd med skrivbordet verkligen.

Mitt nya skrivbord

Annars har jag idag kollat Gossip Girl på CW: s hemsida. Så himla bra för när man befinner sig i USA kan man kolla avsnitten där, de går inte från Sverige men härifrån går det. Eftersom jag alltid kommer missa det på TV varje måndag kväll är det grymt bra att jag kan se det så. Sedan har jag mest slappat och inte gjort nånting typ. Har inte orkat. Eller jag har fått lite plugg gjort faktiskt men inte så mycket. Sedan har jag städat en del från igår, vilket jag kan lova behövdes. Det blev en del att gå med till containern kan jag lova. Dessutom mådde jag inte så bra av att se allt från gårkvällen. Senare beställde jag, Wiker och Skaris pizza från Dominos. Så då beställer man på nätet med allt man vill ha och sedan kör dom hem dom till en och så kan man följa hela processen på nätet. Det står typ när dom bakar den och vem som gör det och när den är i ugnen och på väg osv. Det är ganska dyrt men sjukt gott var det. Efter pizzan var min tanke att gå ner till Santa Cruz och handla lite godis men det sluta med en promenad först. Så jag gick ner till hamnen och sedan kom jag på att det var ju festval på West Beach i helgen så jag fortsatte bort på stranden. Just när jag går där är det Natasha Beddingfeild som spelar och man hör ganska bra men man ser ingenting. Hon spelade några av sina bästa låtarna när jag går förbi så där hade man ju lite tur. När jag gick där insåg jag vad jag gillar livet. Det var så fint med hamnen, piren, allt folk och så började det bli mörkt precis. Så jag gick där insåg hur glad man ska vara för små stunder här i livet som faktiskt är ganska bra. Därefter gick jag upp igen mot Santa Cruz och handlade bananer och lite godis. Det är så svårt med godis för jag tycker inte dom har så mycket här och inget jag vill ha typ. Skaris ringde sen och kolla om jag levde eftersom jag hade varit borta så länge och det gjorde jag ju så jag gick hemåt sedan.

Johan skulle med norskorna och några andra till IV ikväll men vi andra tre var inte riktigt på party-humör så vi stanna hemma. Fram tills klockan blev kvart i nio och Wiker och Skaris ångra sig och ville med ändå. Jag ville och ville inte på samma gång men bestämde mig för att stanna hemma. Det skulle inte bli så mycket tid där ute ändå och jag var inte på humör för att festa och dricka. Det gjorde mig bara illamående. Så jag stanna hemma medans dom drog iväg. Jag hittade Pretty Woman på TV så jag satt där och såg den. Vad bra den är jag kan se den minst hundra gånger utan att tröttna. Det var sjukt mycket folk hos grannen ikväll och på La Brezza överhuvudet taget och jag blev så taggad på att festa med dom här men jag kunde inte med och gå ut själv. Så jag stanna inne framför TV: n. Om Skaris och Wiker hade varit här hade vi helt klart gått ut men så bra känner jag inte mina grannar så jag bara går dit själv. Dessutom var jag inte i ordning gjord någonting. Wiker och Skaris kom hem nu för en stund sen och jag hade tydligen inte missat något. Det hade slutat med att dom gick omkring i IV och mest prata och festade ingenting. Så jag känner det var ändå bra att jag var hemma då, för jag missa ju inget direkt.

Nu ska jag sova för imorgon är min stora fixar dag. Ska handla mat och väska, lådor, temugg mm. Jag ska ut och springa imorgon bitti också. Sedan ska jag plugga lite och massa sådana nyttiga saker. Mer imorgon! Ciao!

Inga kommentarer: