lördag 27 september 2008

28 september - Först lite shopping innan verkligheten faktiskt kom ikapp

Jag vaknade vid tio idag lämnade norskarna och gick hemåt för idag skulle jag iväg till La Cumbre med Sofia och shoppa och vi hade bestämt att ta tolvbussen. Hemma åt jag frukost och gjorde mig i ordning och sedan skyndade jag mig mot bussen. Bussresan tog lite mer än en halvtimma en sträcka man med bil kan köra på tio minuter men bussarna här är ju som dom är. Det var kul att träffa Sofia igen för det var ett tag sen nu. Vi gick först till Starbucks och köpte oss var sin caffelatte och satt ute i solen tjöta. Sedan gick vi bort till sportaffären där borta. Jag hittade två par shorts och en sport-bh, som jag tyvärr insåg när jag var hemma kanske är för stor. Men att lämna tillbaka saker här funkar inte som hemma dessutom vet jag inte om det är värt en resa ända dit bort. Jag har inte riktigt insett vad jag behöver för storlek när det gäller det där nu för tiden. Sofia hittade lite tennis grejer som hon behövde. Sedan gick vi skulle fixa hennes mobil vilket tyvärr inte funka. Ute i La Cumbre fanns jätte mycket mer affärer än jag hade trott så jag tänkte utnyttja tillfället när jag ändå var ute att köpa saker jag behövde och lite mat. Sofia var tvungen att åka hem så jag fortsatte min shopping på egen hand. Jag gick till Sears och där shoppade jag ett täcke och lakan och grejer vilket jag verkligen behövde. De sjuka är att här har dom typ inte täcken, dom har överkast som täcken utan påslakan och sedan har dom två lakan typ. Helknepigt men jag hittade ett täcke till slut som likande något man kan ha i Sverige. Helnöjd gick jag vidare till mataffären och handlade de viktigaste i matväg som jag behövde, havregryn, bananer och lite annat smått och gott och balsam. Därefter var det hemfärd som gällde.

Shopping - träningskläder från dagens shoppping och ett linne shoppat från i lördags



Jag var hemma vid halv sex igen och skulle egentligen verkligen behöva plugga men jag hade noll ork så jag gjorde bara massa onödiga saker i några timmar tills jag insåg att jag verkligen var tvungen att plugga. Jag fick inte gjort mycket men lite.


Det var så skönt för den här helgen släppte jag verkligen allt plugg och bara gjorde massa saker och hade kul och vad jag behövde det. Nu mår jag mycket bättre oh tror faktiskt jag kan kämpa på bättre nu. Även om jag har fått lite sömn och är trött har jag fått ny energi för vardagen igen. Det var en riktigt lyckad helg med mycket shopping och festande. Nu är tyvärr verkligenheten här igen så lite sömn och pluggande hade inte varit fel vid det här laget.

Inga kommentarer: